مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: کیفیت هوای تمام شهرستان‌های این استان به جزء طالقان در وضعیت ناسالم برای تمام گروه‌ها قرار گرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، فردین حکیمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: بر اساس اعلام ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان، شاخص بر خط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) در شهرستان‌های اشتهارد، ساوجبلاغ، کرج و نظرآباد به ترتیب بر روی اعداد ۱۵۴، ۱۵۸، ۱۶۲ و ۱۵۶ قرار گرفته است که بیانگر قرار گرفتن هوای این استان در وضعیت اضطرار است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز افزود: در پی پیش بینی هواشناسی این استان، پایداری هوا و ماندگاری آلاینده‌ها در استان تا روز دهم دی ماه ادامه خواهد داشت از همین رو کمیته اضطرار آلودگی هوای این استان، ممنوعیت‌های مکانی و زمانی را در خصوص فعالیت‌های عمرانی، ترددی و شهری به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرده است.

او به اقدامات در وضعیت قرمز اضطرار اشاره و از جمله توصیه‌های عمومی که باید از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی شود را مشارکت عمومی و خودداری از هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا شود، دانست.

حکیمی گفت: در شرایط اضطرار آلودگی هوا دستگاه‌های دیگری همچون مراکز بهداشت و درمان، اورژانس، دستگاه‌های اجرایی، سازمان حفاظت محیط زیست، صنعت و معدن و سازمان پخش فرآروده‌های نفتی و امثال آن دارای وظایفی هستند.

انتهای پیام /ر. ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.