بازدید وزیر نیرو از تصفیه خانه فاضلاب شهر سنندج

وزیر نیرو عصر امروز از تصفیه‌خانه فاضلاب سنندج بازدید کرد و در جریان روند ارتقای این پروژه قرار گرفت.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،  ظرفیت تصفیه خانه موجود فاضلاب شهر سنندج پذیرای فاضلاب تولیدی این شهر نیست و در بیشتر ساعات شبانه روز حجم زیادی از فاضلاب بدون تصفیه از کنارگذر وارد رودخانه قشلاق می شود و یکی از منابع آلاینده این رودخانه به حساب می آید شرکت توسعه منابع آب نیرو در سال ۱۳۹۶ اقدام به توسعه و ارتقای تصفیه خانه شهر سنندج کرده است.

در بخش توسعه، ظرفیت تصفیه خانه موجود از ۴۶۵ هزار نفر به ۷۰۰ هزار نفر می رسد و در بخش ارتقا با جایگزینی روش A۲O به جای لجن فعال و اضافه کردن واحد شیمیایی شاهد کاهش و به حداقل رساندن فسفر و نیتروژن در پساب خروجی خواهیم بود.

هر تصفیه خانه شامل بخش های تصفیه فیزیکی، تصفیه بیولوژیکی، گندزدایی و بخش لجن است که در حال حاضر بخش گندزدایی و تصفیه فیزیکی بطور کامل به اتمام رسیده و در مدار بهره برداری قرار گرفته است.

کارهای ساختمانی بخش تصفیه بیولوژیکی بطور کامل تمام شده و بخش عمده ای از تجهیزات این بخش خریداری و نصب شده است بخش کوچک باقیمانده تجهیزات آن آماده ارسال به کارگاه هست که بخاطر مسایل مالی متوقف شده است که با تزریق اعتبار ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان این بخش تا پایان سال ۱۴۰۰ در مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت.

در بخش لجن توسعه فیلتر پرس انجام شده است و واحد پردازش آن پیشرفت ۸۰ درصدی دارد و ساختمان هاضم آن در مرحله خاکبرداری هست که با تزریق اعتبار ۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومانی تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۱ قابل بهره برداری است.

وزیر نیرو، در سفری یک‌روزه به‌منظور بازدید از چند طرح آبرسانی و برق و به‌منظور اطلاع از آخرین وضعیت پروژه‌های نیمه‌تمام و در دست اقدام در حوزه‌های آب، فاضلاب و برق صبح امروز وارد کردستان شد.

پایان بخش برنامه های سفر وزیر نیرو به کردستان برگزاری جلسه با اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران صنعت آب و برق استان خواهد بود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.