پیش از ظهر روز گذشته بود که در اثر حمله یک قلاده سگ بلاصاحب، کودک ۵ ساله‌ای در روستای امیرآباد بیرجند جان خود را از دست داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  تاکنون بار‌ها سوژه ساماندهی سگ‌های  بلاصاحب و ولگرد پیگیری شده است که در سایه بی توجهی مسئولان دوباره حادثه‌ای تلخ رخ داد.

یکی از دانش آموزان ساکن روستای امیرآباد گفت: ۷ و نیم صبح که در راه رسیدن به مدرسه هستیم سگ‌های ولگرد پشت سرمان می‌آیند و زمانی که تنها هستیم خیلی ترسناک است.

او گفت: برای اینکه سالم به مدرسه برسم گاهی اوقات مجبور هستم مسیر از خانه تا مدرسه را عوض کنم تا با خیال راحت به مدرسه برسم.

مهربانی هایی که جان می گیرند

یاسین  ۵ ساله از اهالی روستای امیرآباد بیرجند بود که قربانی سگ‌های ولگرد شد.

او صبح روز گذشته همراه دوستش در کوچه مشغول بازی بود که سگ‌ها به او حمله ور شدند.

یکی از اعضای خانواده یاسین گفت: بچه‌ها را نمی‌شود تنها در خانه مشغول بازی کرد، محیط این روستا اصلا مناسب بازی بچه‌ها نیست و احتمال اینکه دوباره کودکی قربانی این سگ‌های ولگرد شود وجود دارد.

این کودک توسط نیرو‌های پاسگاه امیرآباد به علت گازگرفتگی توسط سگ به نیرو‌های اورژانس تحویل داده شد.

۴۵ دقیقه عملیات احیاء انجام شد، اما به دلیل شدت جراحات وارده در ناحیه سر و گردن یاسین فوت کرد.

یکی از والدین گفت: بچه‌های این روستا امنیت جانی ندارند والدین هر روزی که بچه هایشان به مدرسه می‌روند تا زمانی که به خانه برمی گردند استرس دارند که نکند قربانی این سگ‌های ولگرد شوند.

یاسین آخرین قربانی سگ‌های ولگرد در شهرستان بیرجند نیست.

روند کند جمع آوری سگ‌های ولگرد در بیرجند

ناصری فرماندار بیرجند گفت: آخرین جلسه کارگروه ساماندهی سگ‌های بلاصاحب در شهر بیرجند، ۳ ماه پیش برگزار شد.

او گفت: در ۶ ماه گذشته ۵۰۰ قلاده سگ به روش زنده گیری جمع آوری شده است، دهیاری و شهرداری بیرجند برای زنده گیری این سگ‌ها با افرادی قرار داد بسته است.

ناصری گفت: مشکلی که هم اکنون با آن مواجه هستیم افزایش جمعیت این سگ‌ها به دلیل غذا رسانی‌های غیر اصولی و غیرقانونی است.

فرماندار بیرجند گفت: پناهگاه جمع آوری سگ‌های ولگرد شهرداری هیچ محدودیتی به لحاظ افزایش جمعیت سگ‌ها ندارد تنها مشکل به وجود آمده خراب شدن اسلحه بیهوشی سگ‌ها است.

بهترین شهردار بیرجند گفت: حیوانات بلاصاحب با روش زنده گیری کنترل می‌شوند، سگ‌های ولگرد پس از ورود به پناهگاه واکسیناسیون و در نهایت پلاک کوبی می‌شوند.

او گفت: شهرداری بیرجند ۲ دستگاه خودرو در سطح شهر برای زنده گیری سگ‌های بلاصاحب فعال کرده است.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: سگ های ولگرد ، قربانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۱۷ دی ۱۴۰۰
منم یه مادرم و همشهریش ، دلم واقعا به درد اومده، چند روزه فکر و ذکرم بچه و خانواده شه، اون طفل معصوم چی کشیده و خانواده ش چی میکشند، خدا لعنت کنه باعث و بانی این حادثه را، باید نسل همه این سگهارو از ریشه نابود. کرد، چطور وقتی انسانی انسان دیگه ای را میکشه حکمش اعدامه ولی سگ وقتی طفل معصومی را جلوی چشم مادرش میکشه فقط فراریش میدن،، باید اون سگ را تکه تکه ش کنند و زجر کشیدنشو مادر اون طفل معصوم ببینه، من که نه خانواده اون طفل معصوم را می شناسم نه خودشو دلم داغونه وای به دل مادرش، خدا لعنت کنه کسایی که باعث این قضیه شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۰۸ دی ۱۴۰۰
این خبر باید بیشتر منتشر بشه تا همه اطلاع پیدا کنن که جای این حیوانات در بین مردم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۸ دی ۱۴۰۰
قابل توجه طرفداران نگهداری حیوانات .