هیئت هماهنگی مقاومت عراق تاکید کرد به رغم اینکه می‌داند نیرو‌های آمریکایی برای خروج از عراق جدی نیستند با بردباری رویه خروج آن‌ها را رصد می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، هیئت هماهنگی در بیانیه‌ای با تاکید بر این مطلب، افزود، مقاومت در مدت زمانی که هنوز فرصت باقیست منتظر می‌ماند و با بردباری با این موضوع برخورد می‌کند. ملاحظات ما به دلیل اصرار مدیریت شر بر بقای نیرو‌های اشغالگر در پایگاه‌هایی است که تا به الان در آن مستقر بوده اند.

مقاومت عراق تاکید کرد، رویای آمریکا جهت بهره مندی نیروهایش از آسایش و آرامش، هرگز محقق نخواهد شد، مقاومت در پی آن است تا این نیرو‌های متکبر را وادار کند ذلیلانه عقب نشینی کنند.

براساس توافق انجام شده میان دولت‌های آمریکا و عراق نظامیان آمریکایی باید تا پایان سال جاری میلادی (۲۰۲۱) خاک این کشور را ترک کنند. اما درحالیکه تنها چندین روز به پایان سال میلادی مانده است نظامیان عراق همچنان در این کشور حضور دارند و شواهدی که نشان دهد آمریکا قصد خروج نیروهایش را دارد، موجود نیست.

گروه‌های مقاومت عراق نیز بار‌ها اعلام کردند درصورتی که آمریکا بخواهد برخلاف توافق انجام گرفته عمل نماید و نظامیان خود را از عراق خارج نکنند آن‌ها آماده‌اند تا با اشغالگری آمریکایی‌ها مبارزه کنند. در همین راستا ائتلاف الفتح عراق که نزدیک به جنبش‌های مقاومت است اعلام کرد اگر نیرو‌های آمریکایی پس از زمان تعیین شده برای خروج از کشور، همچنان در خاک عراق باقی بمانند، مقابله با اشغالگری اقدامی قانونی خواهد بود.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که اخیرا قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق از پایان ماموریت‌های رزمی نیرو‌های آمریکایی و خروج آن‌ها از عراق خبر داد، اما پس از آن مک کنزی با اظهاراتی در تایید ادامه حضور نظامی آمریکا در این کشور، افکار عمومی مردم عراق را شگفت زده کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار