امام جمعه تبریز:

بیسوادی عامل بردگی ملت‌هاست

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی بیسوادی را عامل اصلی و مهم بردگی ملت‌ها در طول تاریخ عنوان کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در دیدار کارکنان معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با وی، گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های استعمارگران برای بردگی فکری ملت‌ها در طول تاریخ، بی‌سواد نگه داشتن آن‌ها بود و چون استعمارگران سوادآموزی را به ضرر منافع خود می‌دانستند، تنها طبقه اشراف حق ادامه تحصیل داشتند.

وی اظهار داشت: سوادآموزان پیش از یادگیری مهارت خواندن و نوشتن به موضوعاتی نیاز دارند که در زندگی آن‌ها کاربرد داشته باشد و از جمله نیاز‌های این بخش شامل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است که باید توسط نهاد‌های مزبور جدی گرفته شود.

حجت الاسلام آل هاشم نقش سواد آموزی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و رعایت حقوق شهروندی را تعیین کننده دانست و ادامه داد: سوادآموزی در رشد و تکامل جوامع در حال توسعه نقش اساسی ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه نقش تکنولوژی و بهره‌گیری از سبک‌های نوین آموزشی به خصوص در دوران شیوع ویروس کرونا بیش از پیش احساس شد، گفت: با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز آموزشی تولید محتوای آموزشی برای انتشار در شبکه‌های مجازی و شاد گامی ارزشمند در فعال نگه داشتن بحث آموزش بود.

امام جمعه تبریز ابتکار، خلاقیت و تلاش فعالان عرصه آموزش در دوران کرونا را ماندگار دانست و مشارکت تمامی دستگاه‌ها از جمله رسانه‌ها در ترغیب و تشویق بی سوادان به شرکت در کلاس‌ها را خواستار شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.