مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: یکی از مصادیق عینی توسعه و تعمیق مشارکت‌های اجتماعی، در زمینه کاهش تقاضای مواد مخدر و روانگردان‌ها است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان صمد محمدی، مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد ستاد مبارزه با موادمخدر در مراسم افتتاحیه کارزار اجتماعی سراسری آموزشی اطلاع رسانی سازمان مردم نهاد کشور اظهار کرد: یکی از مصادیق عینی توسعه و تعمیق مشارکت‌های اجتماعی، در زمینه کاهش تقاضای مواد مخدر و روانگردان‌ها است.

وی افزود: این تشکل‌ها در حوزه‌های مختلف فرهنگی و پیشگیری، درمان و کاهش آسیب، حمایت و صیانت اجتماعی در جامعه می‌کنند.

محمدی گفت: سازمان‌های مردم و تشکل‌های اجتماعی به دلیل برخورداری از نیرو‌های متخصص، داوطلب، شفافیت و پاسخگویی در انجام امور، نوآوری و انعطاف پذیری، مقبولیت اجتماعی و مهم‌تر از همه مردمی بودن نقش قابل توجهی را در نهادینه شدن مشارکت اجتماعی در جامعه به عهده داشته و به عنوان مکمل بخش و به صورت کارآمد جایگاه خاصی در تامین اهداف توسعه و شکل گیری جامعه سالم را ایفا می‌کند.

وی بیان کرد: لذا با در نظر گرفتن اهمیت جایگاه سازمان‌های مردم نهاد، دبیر خانه ستاد مبارزه با مواد مخدر همواره سعی در تعامل سازنده با این سازمان‌ها در جهت انجام راهبرد‌های اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و بهره گیری حداکثری از ظرفیت‌های مردمی داشته است.

محمدی گفت: در این راستا و بر اساس تدابیر و رهنمود‌های دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال ۱۴۰۰ تدوین و در جلسه ۱۴۲ ستاد تصویب شده است.

وی گفت: یکی از برنامه‌های مصوب حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی، حمایت معنوی و مالی از طرح‌ها و پروژه‌های سازمان‌های مردم نهاد بوده که با پیش بینی ضوابط کاملا شفاف و قانونی و در دست اجرا است.

مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد ستاد مبارزه با موادمخدر بیان کرد: حفظ و حمایت از سرمایه‌های اجتماعی، حمایت از سازمان‌های مردم نهاد و فعال و استمرار فعالیت‌های داوطلبانه، ارتقای ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و حمایت از اجرای برنامه‌های موثر در محیط‌های پر خطر و در معرض آسیب اعتیاد از جمله اهداف این طرح است.

وی گفت: توانمند سازی و پایدار کردن فعالیت تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در راستای کاهش تقاضای مواد مخدر و روانگردان ها، همچنین ارتقا سطح کمی و کیفی مشارکت سمن‌ها در محیط‌های پرخطر و در معرض آسیب اعتیاد شامل راهبرد‌های ما برای حل این مسئله خواهد بود.

محمدی گفت: لازم به ذکر است در راستای اجرایی کردن این برنامه، اعتبار اولیه تخصیص یافته و به شورای هماهنگی مبارزه با مخدر استان‌ها ابلاغ شده است، همچنین در استان‌ها نیز اقدام لازم جهت شروع این طرح بر اساس شیوه نامه ابلاغی انجام شده است که به امید خدا به صورت رسمی از امروز عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: در این مراسم تصمیم داریم تا ضمن حساس سازی و بازگویی اهمیت نقش کنشگران اجتماعی، تشکل‌های مردمی، اشخاص کلیدی و کارآفرینان اعلام می‌کنیم که کارزار هر ایرانی یک سفیر پیشگیری از اعتیاد به کارزار ملی تبدیل شود و اینگونه نشست‌ها در جای جای میهن اسلامی با بهره گیری از ظرفیت‌های ملی و منطقه‌ای برگزار شود.

محمدی گفت: افتخار داریم که با همیاری، تشریک مساعی و همدلی یکدیگر بتوانیم برای کنترل و کاهش این بلای خانمان سوز قدمی موثر برداریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: مواد مخدر ، پیشگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار