مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ازحمایت اوقاف این استان از۶۳۰ بیمار متابولیک خبر دادوگفت:حمایت ازبیماران نیازمندازأهم اقدامات این نهاداست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حجت‌الاسلام کرمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: اداره کل اوقاف استان زنجان باتوجه به مأموریت‌های خود اقدامات متعددی در حوزه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی انجام می‌دهد.

او بااشاره به اینکه هزینه‌کرد موقوفات طبق نیات واقفین و بهره‌وری بیشتر از آن‌ها از اولویت‌های اوقاف است، افزود: در این راستا اوقاف اقدامات قابل توجهی انجام داده و شاهد توسعه موقوفات هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه از جمله موقوفات شاخص زنجان که توسعه خوبی داشته مباحث پزشکی و درمانی است، ادامه داد: ۱۸ مورد از موقوفات زنجان به حوزه پزشکی اختصاص دارد.

حجت الاسلام کرمی گفت: یکی از موقوفات مهم در حوزه درمان، موقوفه هوشمند و کلینیک شفیعیه است که در راستای کمک به بیماران نیازمند ساخته شده و باید خدمات درمانی ارائه شده به بیماران رایگان باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان بر توسعه فرهنگ وقف در بخش درمانی تأکید کرد و افزود: اوقاف در نظر دارد که با وقف‌هایی که خیرین در حوزه بهداشت و درمان انجام می‌دهند خدمات ارائه شده در حوزه بهداشتی و درمانی رایگان باشد.

او در ادامه از حمایت اوقاف از بیماران نیازمند خبر داد و افزود: این اداره کل با حمایت و پشتیبانی معنوی و در مواردی مادی از موسسه خیریه حمایت از بیماران متابولیک سعی در اجرای نیات واقفین و اجرای رسالت خود در امور خیریه است و همچنین تلاش در خدمت‌رسانی به این بخش از بیماران و اقشار جامعه دارد که مورد حمایت هیچ بخش خاصی از ارگان‌ها یا سازمان‌های دولتی و حتی غیر دولتی هم نیستند.

کرمی ادامه داد: حدود ۳۰۰ خانواده که دارای فرزند دچار این بیماری مادرزادی هستند زیرپوشش این موسسه خیریه است که ماهانه به طور میانگین حداقل ۵  میلیون تومان کمک هزینه از محل جلب مساعدت خیرین برای آن ها تأمین می‌شود.

او گفت: این مبلغ شامل، تأمین هزینه‌های آزمایشگاه، دارو، کاردرمانی ، گفتار درمانی و اهدای بسته‌های معیشتی، اهدای کمک هزینه تعمیر و ساخت مسکن، تهیه لوازم خانگی، تهیه لوازم تحریر دانش‌آموزان، تهیه مواد غذایی بدون پروتئین ویژه این نوع بیماران و ارسال به سراسر کشور و مشاوره است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه اداره کل اوقاف استان زنجان با تسهیل امورات و مقررات، زمینه استقرار این موسسه خیریه را در محل ساختمان متعلق به امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان را فراهم آورده است، افزود: لازم به توضیح است که این ساختمان در سال‌های پیش از طریق نذورات این امامزاده، کمک‌های دولتی و همچنین نذورات و کمک‌های مردمی با هدف احداث درمانگاه و خدمت رسانی به بیماران ساخته شده بود، اما بهره‌برداری از آن با موانعی روبرو شد که با این کار در صدد هستیم به نوعی اهداف بانیان و خیرین را در احداث این ساختمان محقق کنیم.

او ادامه داد: این موسسه دارای ۳ کارگاه آموزشی خیاطی و صنایع دستی مس و چرم با هدف توانمندسازی اقتصادی خانواده‌های این بیماران و سایر اقشار کم درآمد در همین ساختمان است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.