مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان گفت: ۱۲۰ بیمار دیالیزی و ۳۵ بیمار پیوندی کلیه از آغاز شیوع کرونابر اثر ابتلا به این ویروس جان باختند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ابوالفتح میرزایی ، مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان گفت: ۱۲۰ بیمار دیالیزی و ۳۵ بیمار پیوندی کلیه از آغاز شیوع کرونا تاکنون به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند.

او افزود: ۷۱ بیمار پیوندی و دیالیزی در سال گذشته و ۸۴ نفر از ابتدای سالجاری تاکنون بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باختند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان بیانکرد: علاوه بر مرگ ۸۴ بیمار دیالیزی و پیوندی در ۹ ماهه امسال، ۱۰۴ بیمار دیگر در این مدت زمان به علل دیگری از جمله هنگام دیالیز، بروز سکته و دیگر موارد به جز کرونا فوت کردند.

میرزایی گفت: هم اینک ۵۷۹ بیمار دیالیزی، ۵۳۸ بیمار پیوندی و ۱۱۷ بیمار دارویی که با وجود نارسایی کلیه دیالیز آن‌ها آغاز نشده است زیر پوشش خدمات انجمن حمایت از بیماران کلیوی هستند.

او ادامه داد: کم سن‌ترین بیمار دیالیزی این استان سه سال و مُسن‌ترین آن بیش از ۹۰ سال سن دارد و بیشتر بیماران بین سنین ۴۰ تا ۶۵ سال هستند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان اظهار داشت: ۵۵ درصد از بیماران پیوند کلیه و دیالیزی زیر پوشش این انجمن بانوان و ۴۵ درصد آقایان هستند.

او با بیان اینکه ۱۸۷ بیمار دیالیزی جدید ۹ ماهه امسال پذیرش شدند گفت: ۴۴ بیمار هم اینک منتظر پیوند عضو بوده و در سامانه اسم آن‌ها ثبت شده است.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.