با توجه به شکستگی خط انتقال آب شهر جوانرود که از دو روز گذشته اتفاق افتاده آبرسانی به محلات این شهر همچنان با ۱۷ تانکر آبرسان سیار انجام می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به اینکه خط انتقال آب به شهر جوانرود به طول ۲۶ کیلومتر در دهه ۸۰ اجرا شده، گفت : ۱۲ کیلومتر از این خط انتقال به سایز ۵۰۰ میلیمتر و از نوع آزبست است که متاسفانه با توجه به فرسودگی خط، نحوه اجرای آن به واسطه مسیر سخت و دارای پیچ و خم‌های متعدد و همچنین وقوع زلزله سال ۹۶ که تاثیرات آن بر منابع تامین آب، خطوط انتقال و تاسیسات آبرسانی استان مشهود می‌باشد هر ساله شاهد شکستگی این خط انتقال هستیم.

او گفت : از دو روز گذشته که خط انتقال آب به شهر جوانرود دچار شکستگی شد، اکیپ‌هایی از شهرستان‌های کرمانشاه، روانسر و جوانرود در محل حاضر و به صورت تمام وقت مشغول به کار بودند و ترمیم این خط لوله انجام شد، اما متاسفانه پس از گذشت دو ساعت خط انتقال مجددا دچار شکستگی شد که نیرو‌ها هم اکنون در حال ترمیم مجدد شکستگی هستند.

او افزود: برای اصلاح یک کیلومتر از خط انتقال آب شهر جوانرود که باید با قید فوریت انجام شود به اعتباری در حدود ۶ میلیارد تومان نیاز است که مقرر شد ۵۰ درصد این هزینه از محل اعتبارات تنش آبی توسط وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و ۵۰ درصد دیگر از محل اعتبارات حوادث ماده ۱۲ توسط استانداری کرمانشاه تامین شود.

کاکاوند افزود: ما این قول را به مردم شهرستان جوانرود می‌دهیم به محض تامین اعتبار لازم در کمتر از یک ماه یک کیلومتر را اصلاح کنیم و امیدواریم با همکاری و همراهی استاندار اعتبار مورد نیاز جهت اصلاح خط انتقال آب به شهر جوانرود تامین شود.

مدیرعامل آبفای استان گفت: هم اکنون آبرسانی مستمر توسط ۱۷ دستگاه تانکر آبرسان سیار به محلات شهر جوانرود در حال انجام است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.