مایکروسافت در حال بررسی اشکالی در ویندوز ۱۱ است که رنگ‌ها را در نرم افزار‌های ویرایشگر به هم می‌ریزد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از techradar، ویندوز ۱۱ از اشکالی رنج می‌برد که در برخی از نمایشگر‌های HDR هنگام ویرایش تصویر باعث می‌شود رنگ‌ها نادرست رندر شود. مایکروسافت در حال بررسی این اشکال است و آن را در سند پشتیبانی که مشکلات شناخته شده فعلی ویندوز ۱۱ را فهرست می‌کند، علامت گذاری کرده است.

مایکروسافت در مورد این اشکال توضیح داد که پس از نصب ویندوز ۱۱، برخی از برنامه‌های ویرایش تصویر ممکن است رنگ‌ها را به درستی نمایش ندهند. این مسئله اغلب در مورد رنگ‌های سفید مشاهده می‌شود که می‌تواند به رنگ زرد روشن یا رنگ‌های دیگر نمایش داده شود.

ویندوز 11

این مشکل زمانی رخ می‌دهد که برخی API‌ Win۳۲ با رندر رنگ، اطلاعات یا خطا‌های غیرمنتظره‌ای را تحت شرایط خاص ایجا می‌کند. البته گفتنی است که همه برنامه‌های مدیریت نمایه رنگ تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد و انتظار می‌رود که گزینه‌های نمایه رنگ موجود در صفحه تنظیمات ویندوز ۱۱ از جمله کنترل پنل رنگ مایکروسافت، به درستی کار کند. این اشکال رنگ در ویندوز ۱۱ نسخه ۲۱H۲ مشاهده می‌شود و مایکروسافت می‌گوید که در حال حاضر روی اصلاح آن کار می‌کند و بازه زمانی مورد انتظار برای تحویل نسخه اصلاح شده اواخر ژانویه است.

این اشکال با وجود اینکه آزار دهنده است، اما تعداد محدودی از کاربران ویندوز ۱۱ و در واقع برخی مانیتور‌های HDR خاص را تحت تاثیر قرار می دهد. با این حال یک مشکل نسبتاً مهم تلقی می شود، اما باگ‌های بزرگ‌تر ویندوز ۱۱ یک موضوع دائمی برای مایکروسافت محسوب می‌شود که قابل اصلاح نیست. گفتنی است که قبل از رونمایی این ویندوز، تصور می‌شد جایگزین خوبی برای ویندوز ۱۰ و اصلاحیه ای بر باگ‌های آن باشد، اما گویا این فرصت ایجاد نشده است.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.