با هوشیاری محیط بانان، متخلفان شکار و صید قبل از هرگونه آسیب به حیات وحش ناکام ماندند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  علی اکبر رسولیان، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیرجان با اشاره به گشت و کنترل مستمر و شبانه روزی زیستگاه‌های حیات وحش شهرستان، گفت: طی چند روز گذشته هفت نفر از متخلفینی که قصد آسیب به حیات وحش را داشتند، شناسایی و قبل از هر اقدامی با هوشیاری و رصد به موقع محیط بانان، دستگیر شدند.

او افزود: شناسایی افرادی که به قصد آسیب به حیات وحش وارد زیستگاه‌های طبیعی می‌شوند برای ما آسان است و در همین خصوص پیشگیری از وقوع جرم را ترجیح می‌دهیم، حفظ محیط زیست و گونه‌های ارزشمند جانوری وظیفه ماست و با متخلفین برخورد جدی می‌شود.

دستگیری متخلف شکار غیرمجاز هفت قطعه کبک وحشی در زرند

مسعود سالاری، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زرند گفت: مأمورین یگان حفاظت شهرستان حین گشت و کنترل مناطق آزاد موفق به دستگیری متخلف شکار پرندگان وحشی می‌شوند.

او افزود: از این متخلف لاشه هفت قطعه کبک وحشی و یک قبضه اسلحه ساچمه زنی کشف و ضبط و پرونده تخلف به منظور سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارجاع شد.

سالاری عنوان کرد: بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیر مجاز هر قطعه کبک بر حسب جنسیت سه یا نه میلیون ریال است که متخلف باید این مبلغ را به حساب خزانه دولت واریز کند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار