آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد که در المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن شرکت نخواهد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن حاضر نخواهد شد.

بائربوک درباره این تصمیم گفت: «من از طرفداران پروپا قرص ورزش هستم، اما این بار در المپیک شرکت نخواهم کرد. وزرای خارجه قبلی نیز این کار را انجام نداده اند.»

این سیاستمدار آلمانی این تصمیم را شخصی عنوان کرد. با این وجود، موضوع تحریم دیپلماتیک بازی‌های المپیک زمستانی پکن از سوی برلین در اتحادیه اروپا در حال بحث و بررسی است.

در اوایل ماه جاری، آمریکا قصد خود را برای ارسال هیچ یک از نمایندگی‌های دیپلماتیک یا رسمی به بازی‌های المپیک زمستانی پکن به دلیل ادعای نقض حقوق بشر در چین اعلام کرد. چندین کشور متحد آمریکا از جمله انگلیس، کانادا و استرالیا از این تصمیم واشنگتن حمایت کردند. با این حال، ورزشکاران این کشور‌ها برای شرکت در این رویداد ورزشی آزاد هستند. تحریم سیاسی المپیک به این معنی است که ورزشکاران این کشور‌ها می‌توانند در مسابقات شرکت کنند، اما هیچ مقام دولتی در افتتاحیه و طی بازی‌های آن حضور نخواهد داشت.

چین با ابراز نارضایتی شدید از این تصمیم به اقدامات این کشور‌ها واکنش نشان داد و گفت که هرگونه تلاش برای سیاسی کردن ورزش ناقض منشور المپیک است. پکن همچنین متعهد شد که اقدامات تلافی جویانه قاطعی را در این زمینه انجام دهد.

در مقابل، چندین کشور از جمله روسیه و کره جنوبی به شدت از سیاسی کردن این رویداد ورزشی انتقاد کردند. مسکو در واکنش به تحریم دیپلماتیک بازی‌های المپیک زمستانی پکن تاکید کرد که المپیک باید از هرگونه سیاست بازی دور باشد. سئول نیز با تحریم این بازی‌ها مخالفت و این اقدام را توهینی به چین تلقی کرد.

گفتنی است، بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ در پکن از ۴ تا ۲۰ فوریه ۲۰۲۲ (۱۵ بهمن الی ۱ اسفند) و بازی‌های پارالمپیک از ۴ تا ۱۳ مارس (۱۳ الی ۲۲ اسفند) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار