طبق نظرسنجی جدید دانشگاه ماساچوست آمریکا، یک سوم شرکت کنندگان، انتخاب بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا را غیرقانونی می‌دانند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، نظرسنجی جدید دانشگاه ماساچوست نشان داد که حدود ۳۳ درصد از رأی دهندگان در آمریکا، پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را به رسمیت نمی‌شناسند. تنها ۵۸ درصد این جمعیت، ریاست جمهوری بایدن را مشروع خواندند.

بر اساس این نظرسنجی، ۲۲ درصد از پاسخ دهندگان، پیروزی بایدن را «قطعاً نامشروع» دانستند. ۱۱ درصد نیز این پیروزی را «احتمالاً نامشروع» عنوان کردند. نظرات آمریکایی‌ها در طیف سیاسی به طور قابل توجهی دو قطبی شده است، به طوری که ۷۱ درصد از جمهوری خواهان و ۴ درصد از دموکرات‌ها انتخاب بایدن را به رسمیت نمی‌شناسند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که اکثریت قریب به اتفاق دموکرات ها، (۹۱ درصد) پیروزی بایدن را «قطعاً مشروع» و «احتمالاً مشروع» می‌دانند. تنها ۲۱ درصد از جمهوری خواهان نیز رئیس‌جمهور فعلی را به رسمیت می‌شناسند.

به گفته مسئول اجرایی این نظرسنجی، با توجه به زیر سوال بردن مداوم پیروزی بایدن از سوی مقامات برجسته جمهوری خواه، شخصیت‌های رسانه‌ای محافظه کار و طرفداران ترامپ، جای تعجب نیست که از هر ۱۰ جمهوری خواه، محافظه کار و طرفدار ترامپ، ۷ نفر به نتایج انتخابات ۲۰۲۰ با شک و تردید نگاه می‌کنند.

این نظرسنجی در ۱۴ تا ۲۰ دسامبر (۲۳ الی ۲۹ آذر)، تقریبا یک سال پس از حوادث ۶ ژانویه ۲۰۲۰، زمانی که ساختمان کنگره آمریکا از سوی معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ مورد حمله قرار گرفت، انجام شد. در حالی که ۸۶ درصد دموکرات‌ها از ادامه تلاش‌ها برای تحقیق و تعقیب عاملان حمله به کنگره حمایت می‌کنند، بیش از نیمی از جمهوری خواهان با چنین اقداماتی مخالفت کردند.

 مسئول نظرسنجی در دانشگاه ماساچوست  اعلام کرد که در این نظرسنجی هزار نفر شرکت کردند و حاشیه خطای آن ۳.۱ درصد برآورد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار