با شیوع سویه امیکرون، میزان ابتلاهای به ویروس کرونا افزایش یافته است و کشورهای آمریکا، فرانسه و دانمارک در ثبت ابتلاهای روزانه رکورد زدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، موارد ابتلا به کرونا در آمریکا طی هفت روز گذشته رکورد زد. بیش از ۲۶۷ هزار آمریکایی در این هفته به کرونا مبتلا شدند.

بر اساس داده‌های دانشگاه جان هاپکینز و مقامات بهداشتی محلی، کالیفرنیا به اولین ایالت آمریکا تبدیل شد که بیش از ۵ میلیون مورد ابتلا به کووید-۱۹ را به ثبت رساند.

به گزارش مقامات محلی، تا روز سه‌شنبه، بیش از ۵.۰۷ میلیون نفر به کووید-۱۹ و بیش از ۷۵ هزار مرگ و میر ناشی از این بیماری از زمان آغاز همه‌گیری در کالیفرنیا ثبت شده است.

پس از کالیفرنیا، تگزاس در جایگاه دوم قرار دارد که بیش از ۴.۵ میلیون مورد ابتلا به کووید-۱۹ و نزدیک به ۸۰ هزار مورد مرگ و میر را گزارش کرده است.

به اعلام دانشگاه جان هاپکینز، از زمان شروع همه گیری کرونا بیش از ۵۳ میلیون مورد ابتلا و بیش از ۸۲۰ هزار مورد مرگ در آمریکا به ثبت رسیده است.

کشور‌های اروپایی نیز از رکورد ابتلا به کرونا خبر می‌دهند. الیویه وران، وزیر بهداشت فرانسه اعلام کرد که ۲۰۸ هزار مبتلای جدید به کرونا طی یک روز در این کشور ثبت شد که از ابتدای همه گیری کرونا بی سابقه بوده است. وزارت بهداشت دانمارک نیز با ۲۳ هزار و ۲۲۸ مبتلا طی ۲۴ ساعت گذشته، رکورد زد.

شمار مبتلایان به سویه اُمیکرون در انگلیس در حال افزایش است و گزارش‌ها از ابتلای بیش از ۱۶۰ هزار نفر به اُمیکرون در این کشور حکایت دارد.

سازمان جهانی بهداشت شمار کل مبتلایان به کرونا را ۲۸۳,۴۰۲,۴۲۵ نفر، شمار جان باختگان را ۵,۴۳۴,۳۱۹ نفر و شمار بهبودیافتگان را ۲۵۲,۰۷۶,۶۰۰ نفر اعلام کرد.

این سازمان همچنین از ثبت بیش از ۱ میلیون مورد ابتلا به سویه اُمیکرون در یک روز در جهان و رکورد شکنی آمار ابتلا به کرونا در دو سال گذشته خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار