معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به وابستگی کشوردر بخش تامین نهاده های دامی، از هر طرحی که در این زمینه موجب خودکفایی شود حمایت خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی اکبر متکان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر جهاد کشاورزی در مراسم تودیع و معرفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به وابستگی کشور در بخش تامین نهاده های دامی، این وزارت از هر طرحی که در این زمینه موجب خودکفایی شود استقبال می‌کند.

او افزود: با توجه به تغییر اقلیم، تغییر در نحوه بهره‌وری از منابع آب ازجمله شیوه آبیاری و استفاده از روش‌های نوین، سازگاری با اقلیم، تغییر الگوی کشت، اجرای کشت قراردادی تنظیم و خودکفایی بازار از جمله مهم‌ترین رویکردهای وزارت جهاد کشاورزی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی برای کاهش مشکلات تولید کنندگان پرداختن به زنجیره ارزش و تقویت صنایع تبدیلی و سرمایه گذاری در این بخش است.

متکان افزود:بوشهر سومین استان اقتصادی کشور است و جدا از گاز و پتروشیمی بحث شیلات و نخیلات و محصولات خارج از فصل، این استان را از سایر استان‌ها متمایز کرده است.

او حلقه گمشده بخش کشاورزی در استان بوشهر را زنجیره ارزش دانست و گفت: زنجیره ارزش محصولات کشاورزی زمانی رخ می‌دهد که در بخش صنایع تبدیلی سرمایه گذاری صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر نیز گفت: سفره مردم با تحریم‌های ظالمانه مورد هجوم استکبار جهانی قرار گرفته است که برای مقابله با این تحریم‌ها خودکفایی در محصولات کشاورزی یکی از سیاست‌های مهم است.

محمد تقی ایرانی افزود: توسعه کشاورزی با مدیریت آب یکی از برنامه‌های مهم در عرصه کشاورزی نوین است که این مهم در استان بوشهر مورد توجه قرار دارد.

در این مراسم نوذر منفرد به عنوان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر معرفی و از خدمات محمد تقی منوچهری قدردانی شد.

منفرد پیش از این هم رئیس سازمان جهاد کشاورزی بوشهر بوده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.