محبی پور:

ورزش نباید عرصه بازی‌های سیاسی شود

معاون سیاسی استانداری فارس با بیان اینکه ورزش نباید عرصه بازی‌های سیاسی شود،گفت: حریم ورزش باید برای بهره برداری همه اقشار باشد و در این زمینه فراجناحی عمل کنیم.

به گزارش گروه باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اسماعیل محبی پور در جلسه شورای عالی ورزش فارس گفت: هنرمند و ورزشکار باید سیاست را بدانند و خوب تشخیص بدهند، اما این امر به معنای تداخل در بازی‌های سیاسی نیست.

او افزود: در ورزش نباید تنها به دنبال جذب حداکثری باشیم، بلکه جذب همه مردم باید در دستور کار قرار گیرد ضمن اینکه ما در ورزش به دین، مذهب و مسلک کار نداریم و باید این زمینه برای همه مردم فراهم شود.

محبی پور ادامه داد: ورزرشکار معتقد و متدین قطعا تاثیرگذاری بیشتری دارد و شکی در آن نیست، اما عرصه ورزش باید برای همه باشد.

او گفت: به ورزش باید بها دهیم و پای ورزش فارس ایستاده ایم و کار‌های بزرگی هم در گذشته صورت گرفته و تکلیف شده تا آخرین لحظه که در مسند کار قرار داریم با تمام توان انجام دهیم، می‌دانم برخی مسایل موجب شده در ورزش فارس خلل ایجاد شود، اما تاکید می‌کنم ورزش نباید عرصه بازی‌های سیاسی شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اظهار اینکه ورزش همگانی اهمیت دارد، افزود: برای ورود به ورزش قهرمانی و پهلوانی هم باید برنامه ریزی کنیم ضمن اینکه شورای عالی ورزش شان آن بالاتر است که بخواهیم در آن در مورد یک تیم صحبت کنیم و اینگونه مسایل باید در کمیته‌های مختلف حل شود هر چند وظیفه داریم به مسایل ریز ورزش همگانی و به موضوع‌های اساسی بپردازیم.

محبی پور ادامه داد: برای مدیران ورزش و تیم‌های آن‌ها باید این امکان فراهم شود تا ضمن شناخت از ظرفیت‌های قانونی که در دستگاه ها، نهاد‌ها و شهرداری‌ها برای ورزش تعریف شده است استفاده کنند که برای تحقق این امر نیاز به یک کارتیمی دارد.

مدیران ورزش باید مطالبه گر و پاسخگو باشند

او گفت: قانونی وجود دارد که اگر در ورزش هزینه کنیم به معنای پرداخت مالیات است و شهرداری‌ها هم باید بخشی از عوارض را به سمت ورزش ببرند و مدیران ورزش هم باید مطالبه گر و پاسخگو باشند که طی ۱۰ سال گذشته چه اتفاقی افتاده است که این امر نیز در ارزیابی مدیران لحاظ می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه جذب مشارک‌های مردمی برای حضور در ورزش هم اهمیت دارد، افزود: مردم وقتی بدانند صنعتگران و اصناف برای ساخت ورزشگاه‌ها هزینه می‌کنند و پرداخت مالیات‌ها در زندگی آن‌ها تاثیر دارد برای آن‌ها جذاب می‌شود که بیایند کمک کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اظهار داشت: ورزش نباید مصرف کننده باشد و می‌توانند با درآمدزایی و برگزاری مسابقات ورزشی به دولت‌ها هم کمک کنند.

محبی پور افزود: استان فارس دارای چهار فصل است که می‌تواند میزبان رویدا‌های مهم ورزشی در سطح بین المللی و جهانی باشد و این شعار را در نظر داشته باشیم که شیراز می‌تواند میزبان شایسته‌ای برای رویداد‌های ورزشی خارجی باشد و به دنبال اثبات این شهردر مسابقات بین المللی باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس هم دراین جلسه با بیان اینکه باید سهم ورزش در رونق اقتصادی، بهبود سلامتی و اقتدار ملی مد نظر قرار دهیم، گفت: بر اساس آمار ۵۱ درصد جمعیت کشور ورزش می‌کنند، اما باید برای آن ۴۹ درصدی که آمار بالایی هم هست برنامه ریزی کنیم تا به ورزش بپردازند.

عباس حاجی زاده به موفقیت‌های اخیر ورزش فارس در المپیک، پارالمیک و مسابقات جهانی اشاره کرد و افزود: موفقیت‌های خوبی هم در عرصه داخلی و هم در سطح بین المللی برای ورزش فارس بدست آمده که در تاریخ ورزش این استان بی سابقه است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار