رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خبر داد؛

افزایش سهم لرستان در تسهیلات ادوات کشاورزی طرح "جهش دیمزار"

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: میزان تسهیلات خرید ادوات کشاورزی در این استان برای طرح جهش دیمزار از ۷۰ به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، اسفندیار حسنی مقدم رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان  اظهار داشت: تاکنون ۷۵ درصد از سهمیه و تعهد استان در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها در قالب کشت گندم، جو، نخود، گلرنگ، علوفه و کاملینا اجرا شده است.

حسنی مقدم ادامه داد: از میزان تسهیلات در نظر گرفته شده این طرح ۶ میلیارد تومان در مرحله اول ابلاغ گردیده و در همین راستا پرونده متقاضی خرید ۸۵ دستگاه کارنده کشت مستقیم به بانک معرفی شد.

او تصریح کرد: با استفاده از ۵۲ تن کود بذر مال (یعنی آغشته نمودن بذر قبل از کاشت با ترکیباتی برای افزایش قدرت جوانه زنی، حجم ریشه، استقرار بهتر و مناسب گیاهچه) ۱۱ هزار تن بذر در راستای این طرح آغشته به کود شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه تاکنون در راستای اجرای طرح جهش دیمزار‌ها حدود ۳۷ تن انواع بذر از محل اعتبارات سازمان خریداری شده است ادامه داد: تعهد لرستان برای اجرای این طرح با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) ۲۳۵ هزار هکتار است.

حسنی مقدم بر تهیه بذر و کشت نباتات علوفه‌ای، حبوبات و دانه‌های روغنی در تناوب با کشت غلات تاکید کرد و ادامه داد: جهت اجرای طرح جهش تولید، ۱۵ هزار نفر روز از بهره‌برداران طرف قرارداد، در قالب ۴۵۰ کارگاه آموزشی و هفت هزار و ۵۰۰ نفر نیز به صورت انفرادی آموزش‌های لازم را فرا گرفته اند.

جهش تولید در دیمزار‌ها طرحی پنج ساله است که در آن ۶.۵ میلیون هکتار از دیمزار‌های کشور با هدف افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی محصول، هدفگذاری شده است.

 

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار