رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: مشهد به هاب صادرات محتوا و خدمات ابری پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات تبدیل می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد جعفر صدیق دامغانی‌زاده رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: مشهد به هاب صادرات محتوا و خدمات ابری پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات تبدیل می‌شود؛ فعالیت‌های این پارک در زمینه فناوری ارتباطات‌و اطلاعات با تمرکز بر محتوا و خدمات ابری خواهد بود و مشهد را به‌عنوان هاب صادرات محتوا و خدمات ابری پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات قرار می‌گیرد.

وی گفت: دو فضای اداری از زیر مجموعه‌های وزارت ارتباطات در مشهد برای راه اندازی پارک فاوا در اختیار است و به زودی بخش دیگری از این پارک در خیابان کوهسنگی مشهد آماده می‌شود.

 رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: در حال حاضر در استان سمنان به دنبال راه‌اندازی پارک دیگری هستیم و به تدریج در استان‌های دیگر نیز راه‌اندازی پارک‌های جدید را دنبال خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید


صدیق گفت: در این طرح به پایان‌نامه‌های دانشگاهی که ایده بازارگرا داشته باشند، حمایت مالی ارائه می‌دهیم و امیدواریم در سال آینده این حمایت‌ها را گسترش دهیم.

استفاده از الگویی جدید برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: مهم‌ترین چالش شرکت‌های دانش بنیان فروش محصولات‌شان است، علی‌رغم تأکیدات مسئولان به برخی از ارگان‌ها و سازمان‌ها، علاقه‌ای به خرید این دست از محصولات وجود ندارد.

وی گفت: استفاده از الگوی تضمین خرید در مقابل تضمین کیفیت، بهترین راهکار برای عبور از این مشکل است که قبلاً نیز توسط واحد‌های تولیدی همچون ساپکو مورد استفاده قرار گرفته و موفقیت‌های لازم کسب شده است.

صدیق گفت: در صورتی که این موضوع به صورت قانون، عملیاتی شود سازمان‌ها و ارگان‌ها در مقابل تضمین کیفیت، می‌توانند تضمین خرید به شرکت‌های تولیدی بدهند.

وی گفت: اما در واقعیت شرکت‌های تولیدی برای فروش محصولات خود باید در سامانه ستاد ثبت‌نام کنند که در حقیقت وارد فرآیند‌های کاملاً فرسایشی می‌شوند و مصداقی بارز از امضا‌های طلایی است.

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: منابع مالی دولت در این زمینه نقش به‌سزایی دارد، لذا از مسئولان برنامه و بودجه تقاضامندیم که اعتبارات لازم را در این زمینه اختصاص دهند تا بتوان حمایت‌های لازم را اجرایی کرد.

وی گفت: در عین حال با توجه به دیدگاه‌هایی که در وزارت ارتباطات وجود دارد و حمایت‌هایی که از شبکه ملی اطلاعات می‌شود، سال آینده شاهد اتفاقات بهتری خواهیم بود.

صدیق گفت: نیتک تمرکز بر تولید محتوا و صادرات آن دارد، این موضوع به تنهایی و بدون حمایت‌های مالی لازم میسر نخواهد شد لذا تلاش داریم در آینده با حمایت‌های مالی، به این صادرات و رشد بخش خصوصی جامعه عمل بپوشانیم.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۱۱ دی ۱۴۰۰
بسیار خوب .واقعا در فضای مجازی پیشرفتمون خوب بوده
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۹:۳۲ ۰۹ دی ۱۴۰۰
پارک های علم و فناونری پیشرفت خوبی داشته اند