یک پیشکسوت ورزش کرمان گفت: حاج قاسم الگوی بی نظیری در همه ابعاد زندگی است که باید جوانان و ورزشکاران، ویژگی‌هایش را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سیدابوالحسن مهدوی از پیشکسوتان ورزش کرمان و کشور، مدیرکل اسبق تربیت بدنی و رئیس اسبق فدراسیون هندبال از دوستان و همراهان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است که از قبل از انقلاب تا روز‌های پایانی عمر پربرکت آن شهید بزرگوار با وی همراه بوده است.

او به آشنایی خود با حاج قاسم اشاره کرد و گفت: من از سال‌های پیش از انقلاب با «حاج قاسم»، آشنا شدم. ما به دلیل هم سن بودن در آن ایام با یکدیگر ورزش‌هایی مثل دوچرخه سواری و زورخانه را انجام می‌دادیم و روز‌های بسیار زیادی را در کنار هم گذراندیم.

مهدوی افزود: «حاج قاسم» به کرمان آمده بود تا برای امرار و معاش و کمک به خانواده اش کار کند و این روحیه ایثار و تلاش از همان ابتدا با وی همراه بود.

او خدایی و رفیق خدا بودن را از ویژگی‌های بارز سردار سلیمانی عنوان کرد و بیان داشت: واقعا نمی شد با «حاج قاسم» صحبت کنید؛ اما آرام نگیرید و این رویه بیشتر در انسان‌هایی وجود دارد که جایگاه ویژه و بالایی نزد خداوند متعال دارند.

مهدوی تصریح کرد: «حاج قاسم» نه تنها با دوستان و نزدیکانش؛ بلکه با هرکه از افرادی که با وی آشنا می‌شد؛ این رویه مهربانانه و مخلصانه را داشت.

او با اعلام اینکه یکی دیگر از ویژگی های بارز حاج قاسم، داشتن روحیه اخلاص، ایمان و روابط انسانی و اجتماعی بالا با مردم بود، گفت: مردمی بودن در عین داشتن پست و مقام‌های بالا، کار هر کسی نیست؛ اما حاج قاسم به خوبی آن را انجام داد و لقب سزاوارانه سردار دل‌ها را از آن خود کرد و این به معنی حاکم بودن بر دل‌های مردم ایران و ممالک مقاومت است.

این پیشکسوت ورزش کرمان افزود: «حاج قاسم» در واقع یک قهرمان در همه زمینه‌های زندگی می‌تواند باشد و چه خوب است، جوانان و ورزشکاران کشور ما ویژگی‌های شخصیتی آن مرد بزرگ را بخوانند و آن‌ها را سرلوحه زندگی خویش قرار دهند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار