معاون سیاسی ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: تصور فتنه‌گران در سال ۸۸ این بود که با اردو کشی خیابانی به هدف برسند، اما رهبر انقلاب از قانون و رای مردم دفاع فرمودند و کوتاه نیامدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سردار رسول سنایی راد، معاون سیاسی ستادکل نیرو‌های مسلح در مراسم ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در مصلای بوشهر گفت: ریشه فتنه ۸۸ انحراف بود تصور فتنه‌گران این بود که با اردو کشی خیابانی به هدف برسند، اما رهبر انقلاب از قانون و رای مردم دفاع فرمودند و کوتاه نیامدند. برخی می‌گفتند که رهبر انقلاب از یک شخص خاص دفاع کردند، اما نه، ایشان از سازوکار قانونی و رای مردم دفاع فرمودند.

او ادامه داد: فتنه گران در میانه کار غلطی که شروع کردند، ماندند و شرایط به گونه‌ای شد که مثلثی شکل گرفت یک ضلعش فتنه گران و دو ضلع دیگر معاندان و دشمنان بودند.

معاون سیاسی ستادکل نیرو‌های مسلح افزود: تدبیر رهبرانقلاب این بود که که با راهبرد جذب حداکثری و دفع حداقلی از فتنه عبور شود. رهبر انقلاب چند ماه خون دل خوردند و بصیرت افشاندند. تا اینکه مردم به خیابان آمدد و بدون هزینه سنگین از فتنه عبورکردیم.

سنایی راد ادامه داد: بیگانگان فکر کرده بودند که شرایط برای انقلاب رنگی در ایران فراهم شده است و می‌توانند با شکاف درونی ضربه نهایی را به نظام بزنند.

او گفت: فتنه گران و سران فتنه کارغلطی را در شرایط توهمی شروع کردند که بهره بردار آن شد دشمن بیرونی و فرصت طلبانی که نه اصل نظام را قبول داشتند نه اگر فتنه گران پیروز می‌شدند به آن‌ها توجهی می‌کردند.

معاون سیاسی ستادکل نیرو‌های مسلح افزود: امام راحل زمانی به ساده لوحی که ژست اپوزیسیونی گرفته بود و فکر می‌کرد بعد‌ها رهبر خواهد شد گفتند اگر روزی منافقان بیایند تو رهبر نخواهی بود.

سنایی‌راد ادامه داد: ۹ دی فصل ماجرا شد و مردم به میدان آمدند وحماسه‌ای بزرگ ایجاد شد که دراین حماسه، هم مردم وفاداری خود را به اصل نظام نشان دادند و هم قدرت طلبی و فتنه گری که بخواهد از مسیر قانون شکنی باشد را نفی کردند و خروجی آن شد افتخار. حماسه ۹ دی درس بزرگی به همه داد این که ملت شریف ما استعدادی دادند که در بزنگاه‌های تاریخی هم خودی و هم بیرونی‌ها را غافلگیر می‌کنند.

او گفت: در مراسم ۹ دی ۱۳۸۸ همه کسانی که دل در گرو نظام داشتند حضور داشتند از گروه‎‌های مختلف و همین اتفاق در تشییع پیکر شهید سلیمانی نیز رخ داد و همه گروه‌ها در مراسم تشییع شرکت داشتند.

معاون سیاسی ستادکل نیرو‌های مسلح افزود: خروجی فعالیت‌های شهید سلیمانی مکتبی را به وجود آورد که برای حل بحران سرمشق است و با عمل به آن بن بست شکن خواهیم بود.

سنایی‎راد افزود: شهید سلیمانی حاصل تربیت دینی بود و مکتب او ارکانی دارد که برآمده از فرهنگ دینی او و غیرت است.

او ادامه داد: کسانی بودند در تراز شهید سلیمانی، اما در تحولات گم شدند و گاه باختند، اما او محکم جلو آمد و ماند تا جایی که رهبر انقلاب در برابرش تعظیم می‌کنند.

معاون سیاسی ستادکل نیرو‌های مسلح گفت: ولایتمداری و غیرت باعث شد که شهید سلیمانی با کم‌ترین هزینه لشکری بدون مرز در سوریه تشکیل دهد، مقاومت را تقویت کند، عمق نفوذ ما را بیشتر کند و کابوس آمریکا شود.

سنایی‌راد افزود: مکتب شهید سلیمانی چند بعد دارد، اولین بعد، خداباوری و توحید است که بر پایه همین بعد، همه افراد را تحت تاثیر قرار داد و جهانی بود به طوری که عکس شهید سلیمانی در اعتراض‌های امریکا استفاده می‌شد و معترضان با در دست گرفتن آن احساس بزرگی می‌کردند.

او ادامه داد: مردم داری و انقلابی گری از دیگر ویژه‌های مکتب شهید سلیمانی بود بود. از خط قرمز‌ها کوتاه نمی‌آمد. انقلابی بود، عملکرد انقلابی داشت و اهل محافظه کاری نبود.

معاون سیاسی ستادکل نیرو‌های مسلح گفت: برخی جناح‌های ما، صف بندی و مرزبندی‌ها را بر داشته‌اند، اما شهید سلیمانی این گونه نبود و از مواضع خود کوتاه نمی‌آمد.

سنایی‎راد افزود: اخلاق مداری و ولایتمداری دیگر ویژگی مکتب او بود. حب او و رهبری دو طرفه بود.

او ادامه داد: ملت ما پس از شهادت شهید سلیمانی بزرگ شد، فریاد انتقام سر داد و سپاه به عین الاسد موشک پرتاب کرد.

معاون سیاسی ستادکل نیرو‌های مسلح گفت: مکتب شهید سلیمانی هم کارکرد تربیتی، هم نظامی و هم مدیریتی دارد و اگر مکتب او را به کار گیریم می‌توانیم عزت را تضمین کنیم؛ عزتی که در گرو قدرت است.

سنایی‌راد افزود: آمریکایی‌ها اعلام کردند که پهپاد‌های ایران موجب تهدید ما است ما شلیک اول را انجام نخواهیم داد، اما در تقابل تردید نداریم. همان طور که کشتی ما را گرفتند و کشتی آن‌ها را گرفتیم. سردار ما را شهید کردند و ما عین الاسد را زدیم.

او ادامه داد: البته انتقام سخت، طلب ما است و بخشی ازاین طلب، کابوسی است که به آمریکایی‌ها تحمیل شده است.

معاون سیاسی ستادکل نیرو‌های مسلح گفت: شهید سلیمانی نماد ایستادگی در برابر سلطه است، او الهام بخش بزرگی است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.