وزیر امور خارجه دولت‌های نهم و دهم گفت: دولت دوازدهم با شرطی کردن اقتصاد کشور مذاکرات را باخت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، منوچهر متکی وزیر امور خارجه دولت‌های نهم و دهم صبح امروز در مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی در استان یزد، گفت: بنا به گفته دیپلمات‌های کشور‌های اسلامی، انقلاب اسلامی ایران به دیپلمات‌های کشور‌های اسلامی عزت داده است و این مهم باید در جهان حفظ شود.

او ادامه داد: فتنه گران در انتخابات ۸۸ با مردود شمردن انتخاباتی که ۱۳ میلیون نفر در آن شرکت کردند، به نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران خیانت کردند، اما حماسه ۹ دی نیز نماد بصیرت ملت بیدار ایران اسلامی بود که به خوبی به فتنه گران پاسخ داد.

وزیر امور خارجه دولت‌های نهم و دهم گفت: کشته‌سازی، هماهنگی با رسانه‌های بیگانه، جلب رضایت دشمنان نظام کم گناهی نیست که فتنه گران در انتخابات سال ۸۸ انجام دادند.

متکی شکوه تشییع جنازه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در ۱۳ دی را از دیگر نماد‌های بصیرت سیاسی و انقلابی ملت ایران دانست و گفت: رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در برابر توطئه‌های شوم استکبار جهانی ولایت‌مداری است.

او ادامه داد: نارضایتی مردم از ناکارآمدی مسئولان هیچگاه پای ارزش‌های والای نظام اسلامی گذاشته نشده و مردم همیشه بیدار ایران اسلامی همیشه پای کار نظامند.

وزیر امور خارجه دولت‌های نهم و دهم در ادامه با بیان این‌که در مذاکرات خارجی هیچ اعتمادی به طرف خارجی نیست، خاطرنشان کرد: کار دیپلماسی مذاکره در چارچوب اهداف و ارزش‌های تعیین شده است.

متکی گفت: دولت سیزدهم نشان داده که ما با مذاکرات هیچ مشکلی نداریم، ولی همه کشور را با مشکلات گره نمی‌زنیم، رهبر معظم انقلاب به درستی فرمودند اقتصاد کشور نباید شرطی شود دولت روحانی آن طور که باید به این مهم توجه‌ای نکرد و با شرطی کردن اقتصاد کشور مذاکرات را باخت.

او در پایان با اشاره به این موضوع که آمریکا در بدترین شرایط چند دهه گذشته خود است، گفت: مذاکره با ایران می‌تواند تنها برگ برنده بایدن باشد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.