مسئول روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: رفتار گله دار گچسارانی با کَل وحشی قابل تحسین بوده و به زودی از او تجلیل خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سینایی مسئول روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در خصوص انتشار فیلمی مبنی بر ورود کل وحشی به گله دامدار گچسارانی در فضای مجازی گفت: گله داری از روستای انجیر سیاه گچساران، هنگام برگشت گله خود به روستا،  دردامنه کوه سرخ متوجه حضور یک راس کل وحشی در میان گله می شود.

او با بیان اینکه اله داد ناصر زاده طبیعت دوست گچسارانی از اهالی دشت مور روستای انجیر سیاه به محض مشاهده کل، به محیط بانی وجود این کل را گزارش می دهد افزود: محیط بانان فورا پس از مشاهده صحت و سقم گزارش، در صدد راهی برای بازگشت این کل به دامان طبیعت بودند .

سینایی ادامه داد: با اطلاع یافتن مردم از این موضوع، تعداد زیادی از اهالی برای مشاهده کل به آغل دامدار آمدند و این کار باعث وحشت کل می شود.

او گفت: سرانجام کل وحشی که از تجمع مردم به  وحشت آمده بود ، با پریدن از آغل دامدار به بیرون به سمت کوه حرکت می کند.

مسئول روابط عمومی محیط زیست استان افزود: محیط بانان انجیر سیاه از دور کل را مشاهده و زیر نظر داشتند و سرانجام کل وحشی صحیح و سالم به دامنه کوه سرخ باز می گردد .

فردای آن روز،  محیط بانان به همان نقطه از کوه می روند که کل در آنجا بود و با پایش کوه خوشبختانه کل را صحیح و سالم در آنجا رصد می کنند.

مسئول روابط عمومی با قدردانی از اطلاع رسانی به موقع این گله دار و تقدیر از اهالی  طبیعت دوست دشت مور گفت : قرار است به زودی از این دامدار تجلیل شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.