معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار‌های سازمان منطقه آزاد اروند ایجاد اداره کل جهاد کشاورزی منطقه را از الزامات توسعه کشاورزی منطقه دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان، علی خانی در نشست کارگروه کشاورزی و شیلات منطقه گفت: طبق ماده ۶۵ احکام دائمی این اختیار به سازمان منطقه آزاد داده شده است و ایجاد اداره کل جهاد کشاورزی از الزامات توسعه کشاورزی و رفع مشکلات کشاوران منطقه است.

او با بیان اینکه هدف از این جلسه ایجاد شغل‌های پایدار و خانگی، استفاده از دانش و تجربیات بخش خصوصی و نخبگان حوزه کشاورزی و شیلات است؛ بهره گرفتن از دانش و تجربیات فعالین عرصه کشاورزی و شیلات را از جمله برنامه‌ها در این بخش برشمرد.

عضوهیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد: امید است این جلسات مستمر باشد چرا که دریافت طرح‌های قابل اجرا و اقتصادی از این کارگروه و حمایت از آن‌ها دنبال می‌شود.

خانی به طرح‌های ارائه شده برای توسعه کشاورزی منطقه اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها در مجموعه سازمان منطقه آزاد اروند بررسی خواهند شد تا سازو کار مناسب برای حمایت از آن‌ها در راستای ایجاد شغل، پشتیبانی از کشاورزی و شیلات انجام شود.

او داشتن قابلیت اجرا درمحیط، و سازگاری با شرایط و جغرافیای این منطقه سازگار و همچنین مقرون به صرفه بودن را از ویژگی‌های این طرح دانست.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار‌های سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه به مکشلات بخش کشاورزی اروند اشاره کرد و گفت: بزرگترین مشکل تولید کنندگان نبود زیرساخت نیست بلکه عدم هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی، بروکراسی و تشریفات اداری است و این تکلیف در بدنه‌ی دولت است که تشریفات زائد اداری را از میان بردارد تا مانع دلسرد شدن تولید کننده، کشاورز، صنعتگر و در یک کلام فعال اقتصادی شود.

خانی بر اینکه وزارت نیرو باید خود را مکلف به تامین حق آبه کشاوران کند؛ تاکید کرد و افزود: حق آبه‌ای که به پایین دست می‌رسد به دلایل عدیده‌ای همچون وجود سد‌های مختلف و استفاده نامتعارف از این آب در بالا دست، مشکلاتی را برای کشاورزان ایجاد کرده است.

انتهای پیام/ ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.