مدیر توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در این عملیات ۲۵ تیم برای کنترل و نظارت شهرستان‌های استان فعالیت می‌کنند.

حسین فضلی مدیر توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد: مانور عملیاتی بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی بخش کشاورزی استان همدان با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی و اعضا قرارگاه امنیت غذایی استان همزمان با دستور مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی صبح امروز آغاز شد.

اوافزود: در این عملیات برای کنترل و نظارت شهرستان‌های استان ۲۵ تیم پیش بینی شده که ۱۲ تیم مربوط به شهرستان همدان و ۱۳ تیم به سایر شهرستان‌ها اختصاص دارد.

فضلی کالا‌های اساسی، چون تخم مرغ، برنج، شکر، مرغ، روغن و دیگر اقلام اساسی مصرف خانوار‌ها را از جمله موارد کنترل و نظارت در این مانور عملیاتی دانست و ادامه داد: در این مانور قیمت فروش، رعایت قیمت مصوب، ارائه فاکتور فروش، لیبل و برچسب فروش و تاریخ مصرف کالا و هر موضوعی که مصداق بازرسی و تخلف باشد مورد بازرسی ما بوده و از اهمیت ویژه‌ای برای ما برخوردار است.

او با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی به صورت جدی در این حوزه ورود پیدا کرده افزود: در بحث کالا‌های اساسی بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی شهرستان امروز بازرسی بر اقلام اساسی را به صورت عملیاتی و میدانی در سطح بازار برای تنظیم قیمت کالا‌های اساسی شروع کرد.

این مسئول ابراز داشت: محصولات تولیدی بخش کشاورزی از جمله کالا‌های اساسی، چون مرغ و تخم مرغ که در حال حاضر دارای یارانه دولتی هستند باید با همان قیمت قبل عرضه شود و اتفاق خاصی در این زمینه رخ نداده است.

او همچنین حذف ارز ترجیحی را شایعه دانست و گفت: اصل قضیه را باید رئیس جمهور اعلام کنند و بعد از عملیاتی شدن راهکار‌های خاصی دولت برای آن در نظر خواهد گرفت.

فضلی همچنین با تاکید بر اینکه تیم کنترل و بازرسی این مانور آموزش‌های لازم را دیده اند و موارد را رصد و پایش خواهند کرد گفت: در این مانور عملیاتی با متخلفانی که می‌خواهند نظم بازار را برهم بزنند و اخلال در بازار ایجاد کنند برخورد شده و پرونده تعزیراتی و قضایی برای متخلفین احتمالی تشکیل می‌شود.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار