مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: اولویت اسکان زائران نوروز ۱۴۰۱ با مراکز اقامتی دائم است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  سید جواد موسوی مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: نیاز‌های اقامتی مازاد بر مراکز اقامتی شناسایی و احصا شود و بر این مبنا مجوز‌های لازم صادر شود.

وی گفت: بسیاری از آئین‌ها در شهرستان‌های خراسان رضوی مبتنی بر فرهنگ خدمت به زائران رضوی شکل گرفته که در قالب هفته‌های فرهنگی شهرستان‌های خراسان رضوی به همراه صنایع دستی شهرستان‌ها می‌تواند به نمایش گذاشته شود.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: برگزاری تور‌های مشهد گردی با همکاری شهرداری و واحد‌های اقامتی از دیگر برنامه‌های است که می‌تواند در ایام نوروز انجام شود.

هم‌چنین حجت الاسلام حجت گنابادی‌نژاد معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در این جلسه گفت: وضعیت مجتمع خدمات رسانی بین راهی در استان مطلوب نیست در حالی که حدود ۸۰ درصد زائران و مسافران از طریق مسیر‌های جاده‌ای وارد مشهد می‌شوند.

وی گفت: همه دستگاه‌های خدمت‌رسان به زائران باید برنامه‌های آموزشی را با هدف ارتقا فرهنگ میزبانی با محوریت میراث‌فرهنگی و گردشگری در دستور کار قرار دهند.

وی گفت: خدمت‌رسانی به زائران از مبدا تا مبدا باید انجام شود و همه نیاز‌های زائران نیز بر این مبنا پیش‌بینی، برنامه‌ریزی و تامین شود.

 

انتهای پیام//م.ج.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.