چند روزی است باران مهمان خراسان جنوبی است اما هدررفت این موهبت الهی به معضلی در معابر عمومی تبدیل شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، در چند روز گذشته، بغض آسمان ترکید و خراسان جنوبی از نعمت بارش باران برخوردار شد.

بارش باران سبب خوشحالی مردم شد و به کشاورزان نیز نوید فرا رسیدن سالی پربار و پر محصول را داد.

خوشحالی مردم و کشاورزان از یک طرف و آبگیری برخی از سد‌ها و استخر‌های استان از سوی دیگر نشان دهنده با برکت بودن بارش‌های چند روز اخیر بود.

از خوشحالی کشاورزان تا هدررفت آب در بیرجند

یکی از کشاورزان زیرکوهی گفت: اگر تا پایان سال چند مرحله دیگر نیز چنین بارانی بیاید، یقینا در سال آینده محصول خوبی را از باغات و مزارع برداشت خواهیم کرد.

او گفت: خشکسالی چندین ساله در خراسان جنوبی رمق را از باغداران و زراعتگران گرفته است، اما باران دوباره نور امیدی در دل آن‌ها می‌شود.


بیشتر بخوانید


اما همیشه هنگام وقوع بارندگی در خراسان جنوبی و در شهر بیرجند، معابر عمومی پر از آب می‌شوند و در عبور و مرور مردم مشکل به وجود می‌آید.

یکی از شهروندان بیرجندی گفت: حوالی آرامستان بیرجند رواناب جاری است به طوری که در هنگام تردد خودروها، رانندگان با حجم زیادی از آب مواجه می‌شوند و به سختی از داخل آب عبور می‌کنند.

او گفت: در چندین منطقه دیگر در بیرجند نیز چنین مشکلی وجود دارد که باید برای آن چاره‌ای از سوی مسئولین امر اندیشیده شود، زیرا به هدر رفتن آب آن هم در این شرایط خشکی صحیح نیست.

نیروهای خدمات شهری فعال اند

میرزایی سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری بیرجند گفت: ۴۰ نیروی خدمات شهری به منظور کنترل مسیر‌های عبور آب در شهر بیرجند فعال هستند.

او گفت: ۴۰ نفر دیگر از نیرو‌های خدمات شهری نیز در حالت آماده باش بوده و ۴۰ نفر نیز در صورت نیاز به کار گرفته خواهند شد.
میرزایی گفت: تیم‌های آتش نشانی نیز آماده به کار هستند.

سامانه بارشی جدیدی نیز در راه است که از اواخر وقت یکشنبه کل استان به ویژه مرکز و نقاط جنوبی استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
هواشناسی پیش بینی کرده است که این سامانه تا اواخر وقت دوشنبه مهمان خراسان جنوبی است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.