مسئولان آژانس بالایای طبیعی فیلیپین اعلام کردند پس از گذشت حدود دو هفته از طوفان سهمگین "رای" قربانیان این حادثه از مرز ۴۰۰ نفر عبور کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، طوفان "رای" پانزدهمین و نیز مرگبارترین طوفانی بود که در هفته‌های گذشته فیلیپین در جنوب شرق آسیا را در هم نوردید. بر اثر این طوفان مناطق زیادی از این کشور زیر آب رفت و موجب ویرانی‌های گسترده شد.

ریکاردو جالاد، رییس آژانس ملی بلایای طبیعی فیلیپین در یک نشست خبر اعلام کرد: تعداد تلفات رسمی اعلام شده بالغ بر ۴۰۵ نفر است. تا به امروز حدود ۸۲ نفر نیز مفقود و ۱۱۴۷ نفر بر اثر این حادثه زخمی شده اند.

جالاد ادامه داد: بیش از ۵۳۰ هزار خانه در این طوفان آسیب دیده است و بیش از یک سوم آن‌ها به طور کلی از بین رفته است. تا به حال بیش از ۴۵۹ میلیون دلار آسیب به زیرساخت‌های فیلیپین بر اثر این طوفان وارد شده است.

براساس داده‌های دولتی این طوفان بیش از ۴.۵ میلیون نفر را در فیلیپین تحت تاثیر قرار داده است که از این تعداد بیش از ۵۰۰ هزار نفر هنوز در پناهگاه‌هایی که دولت در اختیار آن‌ها قرار داده زندگی می‌کنند.

آنتونی دامالریو، رییس آژانس بلایای طبیعی منطقه بوهول گفت: ویرانی حاصل از این طوفان بسیار عظیم است و مانند بمبی است که در وسط یک شهر منفجر شده باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار