رئیس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد گفت: رانندگان در هوای مه آلود مقررات رانندگی را بیش از گذشته رعایت کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سرهنگ خداداد احمدی رئیس پلیس راهور کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه فردا جاده های استان بر اثر بارش برف و باران در چند روز اخیر مه آلود و لغزنده اند گفت: رانندگان بایستی مراقب باشند و قوانین و مقررات را بیش از پیش رعایت كنند.

او افزود: رانندگان باید با رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب و توجه به جلو از بروز حوادث ناخوشایند برای خود و دیگران جلوگیری كنند.

احمدی از مردم خواست از سفرهای غیر ضروری بپرهیزند و در صورت تردد باید آمادگی لازم برای رانندگی در شرایط بارندگی را داشته باشند.

او بیان کرد: وزش باد شدید و بروز پدیده مه در جاده‌ها بر میدان دید رانندگان تأثیر منفی گذاشته و باعث کاهش دید می‌شود؛ در این وضعیت ضمن کاهش سرعت در رانندگی باید از چراغ روشن در حین تردد به منظور دیده شدن و پیشگیری از تصادف استفاده کرد.

رئیس پلیس راهور استان گفت: کاهش شدید دما موجب بروز لغزندگی در جاده‌های کوهستانی می‌ شود و رانندگی بدون در نظر گرفتن سرعت مطمئنه احتمال واژگونی و تصادفات جلو به عقب را افزایش می‌دهد.

او با تاکید بر اینکه در این شرایط برای رانندگی در جاده‌ها همراه داشتن تجهیزات زمستانی از قبیل زنجیر چرخ در خودرو الزامی است افزود: رانندگان عزیز به خصوص در بخش حمل کالا، بار و مسافر در این شرایط لازم است مدت زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرند و با توجه به شرایط بارندگی و لغزندگی جاده‌ها، رعایت احتیاط بیشتر و نیز رعایت فاصله طولی بیشتر با خودرو جلویی را در دستور کار خود قرار دهند.

او ادامه داد: اطمینان از آماده به کار بودن خودرو در این شرایط، سالم بودن برف پاک کن خودرو، داشتن زنجیر چرخ و سالم بودن سیستم گرمایش خودرو قبل از سفر در این شرایط بسیار ضروری است.

انتهای پيام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.