مسئول کمیته پتانک استان همدان گفت: در شهرستان همدان حدود ۱۰۰ بازیکن حرفه‌ای در رشته ورزشی پتانک حضور دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، عرفان شیرمحمدی، مسئول کمیته پتانک استان همدان گفت: در شهرستان همدان حدود ۱۰۰ بازیکن حرفه‌ای در رشته ورزشی پتانک حضور دارند.

پتانک ورزشی ساده و کم هزینه است که مسابقات آن با توپی فلزی در زمین خاکی یا ماسه‌ای به شکل دونفری، سه نفری و یا میکس برگزار می‌شود.

او گفت: ۷۰ نفر آن‌ها به شکل رسمی و سازمان یافته زیر نظر هیات ورزشی بولینگ، بیلیارد و بولس استان مشغول به فعالیت هستند و  سه زمین و یک سالن سرپوشیده در اختیار پتانک بازان همدانی قرار دارد.

مسئول کمیته پتانک استان همدان گفت: شش استان کشور در سطح یک پتانک قرار دارند و پتانک استان همدان در این سطح در رشته ورزشی پتانک سه ملی پوش دارد که در سطح کشوری و جهانی مدال آور و افتخارآفرین بوده‌اند.

استان همدان از قطب‌های اصلی پتانک در کشور به شمار می‌رود، الهام محمدی تقدیر و بهاره بیگی از مقام‌داران جهانی این رشته ورزشی در همدان هستند.

مسئول کمیته پتانک استان همدان گفت: تیم‌های پتانک آقایان و بانوان استان در لیگ کشوری عنوان دار هستند و تیم پتانک بانوان استان همدان در مسابقات آزاد ارومیه به عنوان فنی‌ترین تیم کشور از لحاظ بازی، تکنیک و تاکتیک معرفی شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار