در بسته خبری «آژیر» امروز، از جزئیات شناسایی انبار احتکار دارو‌های خاص در شمال تهران تا جیب بری از شهروندان با روش پرتاب آب دهان مطلع خواهید شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در این بسته خبری به حوادث مهم امروز پرداخته‌ایم و به اتفاق چند خبر از این دست را با هم مرور خواهیم کرد.

سرقت از منازل شمال تهران با تهدید نگهبان ساختمان‌ها

سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: با وقوع ۲ فقره سرقت مشابه در محله‌های زعفرانیه و تجریش به دست آمد، سارقان با استفاده از سلاح گرم پس از تهدید نگهبان ساختمان، اطلاعات اهالی ساختمان را کسب و سرقت‌ها را انجام داده اند که بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

به گفته وی در هر ۲ پرونده متهمان پس از سرقت اموال با ارزش از قبیل طلا و جواهرات، ساعت و ارز‌های خارجی، دست و پای مال باختگان را بسته و به همراه دوربین مداربسته ساختمان از محل گریخته بودند.

رئیس پلیس آگاهی تهران گفت: هویت و مخفیگاه اعضای این باند ۵ نفره در تحقیقات پلیسی به دست آمد و در شاخه دیگری از بررسی‌ها کارآگاهان مشخص شد که ۳ نفر دیگر از اعضای این باند برای انجام سرقتی به جنوب کشور مسافرت کرده اند.

به گفته سردار لطفی در ۲ عملیات منسجم و هماهنگ اعضای این باند در جنوب کشور و تهران دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از مخفیگاه متهمان ۴۰ قلم از اموال سرقتی کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران گفت: کارشناسان ارزش مالی اموال مسروقه را در این ۲ فقره سرقت ۵ میلیارد تومان اعلام کرده اند.

زن و شوهری که خودرو‌های پارک شده را زاغ می‌زدند

سرهنگ ضرغام آذین سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران اظهار کرد: واحد گشت انتظامی کلانتری ۱۳۴ شهرک غرب در حین گشت زنی در سطح حوزه مردی را که در حال بازکردن درب خودروی پارک شده در کنار خیابان بود، مشاهده کردند.

به گفته وی ماموران بلافاصله وارد عمل شدند، ولی متهم به محض مشاهده تیم کلانتری سوار بر خودرویی که راننده آن یک زن بود و در نزدیکی متهم متوقف و آماده حرکت بود، شد.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران گفت: خودروی متهمان پس از یک تعقیب و گریز طولانی با شلیگ چند تیر هوائی متوقف و هر ۲ متهمان دستگیر در این عملیات پلیسی دستگیر شدند.

فروش سلاح جنگی پس از تبلیغ در فضای مجازی

سرهنگ محمد قاسم طرهانی جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران اظهار کرد: در پی اخبار واصله مبنی بر فروش سلاح جنگی و تبلیغ در فضای مجازی در شرق تهران مراتب در دستور کار عملیات کلانتری ۱۴۶ حکیمیه قرار گرفت.

به گفته وی متهمان با استفاده از یک دستگاه خودروی سواری به فروش سلاح جنگی می‌پرداختند.

سرهنگ طرحانی گفت: با شناسایی هویت متهمان، تردد آنان تحت کنترل در آمد و ماموران موفق شدند روز گذشته خودروی متهمان را متوقف و در بررسی‌های بیشتر از داخل آن، یک قبضه سلاح جنگی به همراه ۲ تیغه خشاب و ۴ تیر جنگی کشف کردند.

به گفته جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران متهمان که اهل یکی از استان‌های غربی کشور بودند اظهار داشتند اسلحه را از فرد دیگری از همشهریان خود تهیه کرده اند.

جیب بری از شهروندان با روش پرتاب آب دهان

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری تهران اظهار کرد: وقوع ۲ فقره سرقت مشابه مبنی بر اینکه سارق پس از پرتاب کردن آب دهان بر روی دست مالباخته به بهانه عذر خواهی و تمیز کردن، اموال با ارزش مالباختگان را سرقت کرده بود، بررسی موضوع در اختیار تیمی از ماموران کلانتری ۱۳۴ شهرک غرب قرار گرفت.

به گفته سرهنگ موقوفه‌ای در بررسی‌های اولیه چهره ظاهری سارق و مردی که وی را همراهی کرده بود، در اختیار تیم‌های مختلفی از گشت‌های انتظامی کلانتری قرار گرفت و ماموران این کلانتری موفق شدند هر ۲ سارق را در گشت زنی‌های انتظامی شناسایی و در یک عملیات پلیسی سارقان را دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از متهمان کیف پولی که متهمان قبل از دستگیری سرقت کرده بودند، کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران گفت: متهمان در پی جوئی‌های اولیه اظهار کردند این شیوه را از سرکرده باند که به آنان آموزش داده است آموخته اند.

به گفته سرهنگ موقوقه‌ای سرکرده این باند در مخفیگاهش در جنوب تهران دستگیر شد.

شناسایی انبار احتکار دارو‌های خاص در شمال تهران

سرهنگ پیام کاویانی رئیس پلیس امنیت عمومی تهران اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر دپو و نگهداری مقادیر قابل توجهی داروی کمیاب و خاص توسط مالکان ۲ انبار در محدوده پاسداران، بررسی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

به گفته وی متهمان با تهیه فاکتور‌های جعلی اقدام به تهیه دارو و دپوی آن در این انبار‌ها کرده اند.

سرهنگ کاویانی گفت: محل‌های دپوی دارو‌ها شناسایی و پس از هماهنگی‌های قضائی طی یک عملیات منسجم، در بازرسی از این مکان‌ها ۱۰۰ میلیون عدد دارو کمیاب و خاص کشف شد.

به گفته رئیس پلیس امنیت عمومی تهران کارشناسان ارزش دارو‌های کشف شده را ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برآورد کرده اند و مالکان هر ۲ انبار دستگیر شدند.

جاساز تریاک در کپسول سی ان جی

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران گفت: ماموران پایگاه هشتم پلیس مبارزه با موادمخدر با انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی و پلیسی دریافتند یکی از قاچاقچیان حرفه‌ای موادمخدر در تهران با تشکیل باندی به تهیه و توزیع مواد می‌پردازد.

به گفته وی در تحقیقات بیشتر ماموران مشخص شد متهم به تازگی یک محموله بار موادمخدر را از مرز‌های شرقی خریداری و ضمن بارگیری با یک دستگاه خودرو سواری قصد انتقال به تهران را دارد.

سرهنگ حسنوند گفت: با هماهنگی‌های قضائی تیمی از ماموران این پایگاه به محور‌های مواصلاتی اعزام شدند و تردد خودرو‌ها را تحت کنترل در آوردند.

به گفته این مقام انتظامی ماموران بعد چندین ساعت گشت زنی هدفمند روز گذشته موفق شدند خودروی متهمان را در اتوبان شهید کاظمی متوقف و بلافاصله راننده و ۲ سرنشین خودرو را دستگیر کنند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران گفت: پس از توقیف خودرو در بازرسی از خودرو ۴۳ کیلوگرم تریاک که به صورت حرفه‌ای و بسیار ماهرانه در کپسول سی ان‌جی جاساز شده بود کشف شد.

به گفته وی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران هر ۳ متهم پس از تحقیقات تکمیلی به مرجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری زورگیران موتور سوار در جنوب تهران

سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: درپی زورگیری با استفاده از سلاح سرد و سرقت یک دستگاه تلفن همراه توسط ۲ موتورسوار در محدوده کهریزک با توجه به حساسیت موضوع، تیمی از ماموران کلانتری کهریزک به نشانی اعلامی حاضر و تحقیقات خویش را آغاز کردند.

به گفته سرهنگ جلیلیان پس از رصد‌های میدانی هویت و مخفیگاه یکی از سارقان شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر و به کلانتری کهریزک انتقال یافت.

فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: در عملیات موتورسوار دوم نیز در مخفیگاهش دستگیر و در بازدید از این مکان ۳ دستگاه گوشی مسروقه کشف شد.


بیشتر بخوانید

کشف محموله لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق حوالی بازار تهران/ توزیع خانوادگی شیشه و تریاک در جنوب تهران


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار