افزایش ۵۷ درصدی شورای اسلامی شهر مشهد صرف نگهداری متکدیان، کودکان خیابانی و افراد بی خانمان خواهد شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین حسامی رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر مشهد گفت: افزایش سهم بودجه در سه موضوع ساماندهی آسیب‌های اجتماعی، ورزش و فرهنگ مشهدالرضا صرف می شود.

او گفت: رشد شتابان شهرنشینی مسائل و مشکلات فراوانی را به شهر‌ها تحمیل نموده است که یکی از مهمترین این مسائل آسیب‌های اجتماعی می‌باشد. شهروندان و شهرداری‌ها به عنوان دو عنصر اصلی تشکیل دهنده مدیریت شهری بر حسب وظایف ذاتی و ماهوی، نقش مهمی در مدیریت، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند و به همین منظور در ردیف بودجه مرتبط با این موضوع، افزایش ۵۷ درصدی را شاهد هستیم که صرف نگهداری متکدیان، کودکان خیابانی و افراد بی خانمان خواهد شد.


بیشتر بخوانید


رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر مشهد گفت: افزایش بودجه ۷۲ میلیارد ریالی این موضوع در بودجه سال آتی به ۱۱۳ میلیارد ریال می رسد، مجموعه مدیریت شهری به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی و خدمات‌رسان، می‌تواند با تعریف اقدامات ویژه‌ای، آسیب‌های اجتماعی را کنترل و یا کاهش دهد و از این نظر به رشد و تعالی مادی و معنوی جامعه کمک کند و با استفاده از ظرفیت‌ها، تعامل و همیاری سازنده دیگر شرکای اجتماعی حمایت و پشتیبانی شود تا با مشارکت شهروندان به اهداف اجتماعی خود برسند؛ بنابراین لازم است تا برنامه‌ریزی برای جلب مشارکت، حضور آگاهانه و معنادار ساکنین در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، شهری، اقتصادی، رفاهی و امثال آن در مقیاس محلی در دستور کار مدیران قرار گیرد.

حسامی گفت: یکی از اولویت‌ها و اهداف شهرداری توسعه ورزش شهروندی از طریق نهادینه سازی فرهنگ ورزش در میان شهروندان است، رشد صعودی میزان حضور شهروندان در عرصه‌های مختلف ورزش محلات، جای بسی خوشحالی است و البته می‌دانیم که هنوز تا رسیدن به فضای مطلوب جای کار زیادی داریم، به همین منظور در راستای توسعه ورزش و نشاط در شهر مشهدالرضاعلیه السلام، بودجه مرتبط با این موضوع از ۲۱۹ میلیارد ریال به ۲۶۶ میلیارد ریال افزایش داشته است که معادل ۲۱ درصد رشد نسبت به سال قبل می‌باشد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر در ادامه به اهمیت موضوع فرهنگ شهروندی اشاره کرد و گفت: شهرداری‌ها با توجه به نقشی که در مدیریت شهری دارند، یکی از نهاد‌های موجد فرهنگ و نشاط اجتماعی در سطح منطقه‌ای می‌باشند و برنامه‌ریزی برای تحقق فرهنگ و نشاط اجتماعی از اصلی‌ترین وظایف مدیریت شهری است.

حسامی گفت: شهرداری مشهد الرضا علیه السلام و بالاخص سازمان فرهنگی و اجتماعی می‌توانند ضمن تدوین یک نقشه راه عالمانه با انجام اقدامات فرهنگی، به افزایش نشاط اجتماعی و سرزندگی اجتماع یاری رسانند و به همین منظور بودجه مرتبط با این موضوع ۲۶ درصد رشد داشته و از ۱.۲۷۵ میلیارد ریال امسال به ۱.۶۰۰ میلیارد ریال در سال آتی افزایش پیدا کرده است.

 

انتهای پیام//ف.ح.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار