معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : امسال همچون چند سال گذشته مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به موضوع تولید داشتند .

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بهزاد باباخانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه امسال همچون چند سال گذشته مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به موضوع تولید داشتند گفت : کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید امسال با جدیت بیشتری پیگیری شد و تاکنون ۷۸ جلسه برگزار شده و بیش از ۵۴۰ مصوبه داشته است.

 از ۵۴۰ مصوبه این کارگروه ۳۱۶ مورد اجرا شده و ۱۵۳ مورد در حال پیگیری است و ۷۱ مصوبه نیز اجرا نشده است که البته تمام مصوبات اجرا نمی‌شود و گاهی ساز و کار‌های موجود در ادارات و وزارتخانه‌ها مانع می‌شود.

 از این مصوبه‌ها ۷۰ مورد مربوط به سرمایه در گردش، ۱۱ مورد سرمایه ثابت، ۸۳ مورد استمهال تسهیلات، ۱۴ مورد تأمین اجتماعی، ۲۶ مورد امور مالیاتی، ۶۰ مورد موارد مربوط به تأمین انرژی و آب و برق واحد‌های تولیدی و ۱۷۶ مورد نیز مربوط به مسائل دیگر بوده است.

 در جهاد کشاورزی، سازمان صمت و میراث فرهنگی ستاد تسهیل در سطح پایین‌تر برگزار می‌شود ستاد تسهیل در شهرستان‌ها نیز برگزار می‌شود که عدالت در این زمینه برقرار شود.

معافیت ۲۰ ساله واحد‌های تولیدی ۱۱ شهرستان استان براساس شرایطی است برای رسمیت یافتن یک منطقه آزاد بعد از تصویب در مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام باید اساسنامه تصویب و هیئت مدیره و مدیرعامل آن از طرف دولت تعیین شود، اما منطقه آزاد قصرشیرین بعد از تصویب با تغییر دولت همزمان شد و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در حال تصویب اساسنامه است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.