بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در شبانه روز گذشته، ۲۳ بیمار جدید کرونایی بستری شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در شبانه روز گذشته، ۲۳ بیمار  جدید کرونایی بستری شدند و مجموع بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها به ۱۳۵ نفر رسید و یک بیمار مبتلا به کرونا نیز جان خود را از دست داد.


بیشتر بخوانید


اگر چه در همین مدت شمار بیماران بستری در مقایسه با روز‌های قبل کاهش یافته است، اما کارشناسان برای پیشگیری از ابتلا به سویه جدید اُمیکرون، دو هفته پیش رو را زمان طلایی برای تزریق دوز سوم اعلام و استفاده از ماسک را بهترین راه جلوگیری از شیوع این بیماری در جامعه عنوان می‌کنند.

محمدرضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی گفت: تنها راه مقابله با کرونا و جلوگیری از موج جدید این ویروس، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و واکسیناسیون است

حسین نژاد افزود: دوهفته پیش رو زمان طلایی برای جلو گیری از شیوع موج جدید کرونا است.

او گفت: نباید در مدارس به‌سادگی از کنار دستورات بهداشتی بگذریم به گونه‌ای که باید نظارت‌ها بر وضعیت واکسیناسیون کارکنان آموزش و پرورش و رعایت شیوه نامه‌ها در مدارس افزایش یابد.

براساس اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان هم اینک بیش از ۹۰ درصد جمعیت هدف استان در برابر کرونا واکسینه شده اند و ۶۲ هزار نفر نی دُز سوم واکسن را تزریق کرده اند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.