گام ششم طرح شهید سلیمانی با هدف افزایش پوشش واکسیناسیون کووید ۱۹ در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ورئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: گام ششم طرح شهید سلیمانی مبتنی بر «مشارکت مردمی، واکسیناسیون حداکثری و استفاده از فناوری‌های نوین» است که با هدف افزایش پوشش واکسیناسیون کووید ۱۹ در استان اجرا می‌شود.

در این طرح پس از شناسایی، رهگیری، رصد مبتلایان و بیماریابی، با استفاده از تست‌های سریع، حمایت‌های بهداشتی و درمانی در منزل انجام می‌شود.

آموزش و اطلاع‌رسانی، واکسیناسیون، بیماریابی، اقدامات مراقبتی، نظارتی و حمایتی، استفاده از فناوری‌های نوین با مشارکت آموزش و پرورش، هلال احمر، شهرداری، قوه قضاییه، کمیته امداد، بسیج، سپاه و دانشگاه علوم پزشکی در قالب این طرح انجام می‌شود.

پیش‌بینی شده در وهله اول در گام ششم طرح شهید سلیمانی، ۶ مرکز به تعداد پایگاه‌های واکسیناسیون سطح استان اضافه شود که نیازمند زیرساخت و مکان است.

حفظ و تقویت مراکز تجمیعی واکسیناسیون کووید ۱۹ جهت لکه گیری افراد واکسن نزده و انجام سریع‌تر واکسیناسیون دز سوم افراد بالای ۱۸ سال، ضروری است.


بیشتر بخوانید


توانمندسازی مردم، آموزش و اطلاع رسانی، مراقبت، نظارت و حمایت از اهداف این طرح است تا در برابر بیماری کرونا خودمراقبتی داشته باشند.

طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا دارای پشتوانه علمی و همراه با انگیزه‌های دینی، جهادی و انسانی است ضمن اینکه تاکنون پنج گام در قالب طرح شهید سلیمانی با موفقیت اجرا شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار