ائتلاف سعودی در پی پیشروی نیروهای ارتش و کمیته های مردم یمن، مناطقی از صنعاء را هدف حملات خود قرار داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، ائتلاف سعودی به فرماندهی عربستان، امروز (یکشنبه) مدعی حمله هوایی به اهدافی نظامی و انهدام محل نگهداری پهپاد و سکو‌های پرتاب تیپ ترابری نظامی یمن شد.

ائتلاف سعودی پس از این حمله با صدور بیانیه‌ای ادعا کرد: «در پاسخ به تهدید‌ها از سوی یمن، حملاتی هوایی به اهداف نظامی در صنعا انجام دادیم که حاکی از انهدام ۴ محل نگهداری پهپاد و سکو‌های پرتاب در اردوگاه تیپ ترابری نظامی است.»

همچنین جنگنده‌های سعودی- آمریکایی بیش از ۴۰ بار استان‌های شبوه، مأرب و صعده را بمباران کردند.

شبکه تلویزیونی المسیره اعلام کرد: شهرستان عسیلان در استان شبوه ۱۹ بار، منطقه البلق در شهرستان الوادی در استان مأرب شش بار، شهرستان‌های صرواح و الجوبه در همین استان سه بار، شهرستان کتاف در استان صعده هفت بار، شهرستان الظاهر در همین استان چهار بار، منطقه الاجاشر نزدیک نجران سه بار بمباران و موشکباران شدند.

در حملات ائتلاف سعودی در نخستین روز سال میلادی  جدید به منطقه مرزی رقو در استان صعده یمن چهار شهروند یمنی به شهادت رسیدند و چهار شهروند دیگر یمنی زخمی شدند.

علی الشرقبی، خبرنگار المسیره در گزارشی از صعده با تشریح این جنایت گفت: رژیم سعودی در هر شرایطی برای مردم یمن احترامی قائل نیست و به ساده‌ترین حقوق و قوانین نیز پایبند نیست.

این حملات در حالی صورت می‌گیرد که چندی پیش در پی حملات موشکی نیرو‌های یمنی به پایگاه شبوه، بیش از ۷۰ شبه نظامی سعودی کشته یا زخمی شدند.

قابل ذکر است که بعد از گذشت نزدیک به هفت سال از حمله ائتلاف سعودی به یمن پس از سرنگونی منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن، چندی پیش، پایگاه العهد در گزارشی به آمار قربانیان این جنگ پرداخت و نوشت که طی حدود هفت سال جنگ در یمن بیش از ۱۷ هزار نفر کشته و ۲۶ هزار  از نظامیان و غیر نظامیان زخمی شده‌اند و از میان کشته شدگان ۴۲۷۰ تن کودک و ۲۸۵۰ تن زن هستند.

در این حملات ۱۵ فرودگاه، ۱۶ بندرگاه، ۳۱۲ نیروگاه تولید برق، ۵۵۸ شبکه مخابراتی، ۲۵۴۲ مخزن و ایستگاه آب، ۱۹۹۴ تاسیسات دولتی و ۵۷۴۹ راه و پل هدف قرار گرفته شده است.

در مقابل ارتش و کمیته‌های مردمی یمن چندین شهر را از چنگ سعودی‌ها و مزدوران آن‌ها خارج کرده و در آخرین عملیات خود ۱۲۰۰ کیلومتر از استان الجوف را آزاد کرده و در انتظار آزادسازی کامل شهر راهبردی مأرب هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار