اعتبار لازم برای پرداخت مطالبات نخلداران خوزستانی کهخرمای استعمران را به صورت تضمینی به دولت فروختند، تامین شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مجتبی یوسفی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبار لازم برای پرداخت بقیه مطالبات نخلداران خوزستانی که امسال حدود ۱۸ هزار تن خرمای استعمران را به صورت تضمینی به دولت فروختند از سوی وزارت جهادکشاورزی و سازمان تعاون روستایی تامین شد.

 با پیگیری‌های هفته گذشته و نشست با وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران مبلغ پرداختی تامین شده و در روز‌های آینده مطالبات همه نخلداران پرداخت خواهد شد.

او گفت: برای خرید تضمینی خرمای استعمران منابع پیش بینی شده‌ای در بودجه امسال تخصیص نیافت، ولی با مساعدت وزیر جهاد کشاورزی اعتبار مورد نیاز برای پرداخت مطالبات نخلداران تامین شد.

دولت فقط برای خرید تضمینی گندم اعتبار مورد نیاز را در بودجه پیش بینی و تامین می‌کند از این رو تامین اعتبار از دیگر منابع زمان بر شد، ولی در نهایت این گره این مشکل باز شد.

محمد امین معین راد مدیرکل تعاون روستایی خوزستان نیز گفت: تا پایان هفته جاری عمده مطالبات نخلداران به حساب آنان واریز خواهد شد.

امسال نخلداران خوزستانی حدود ۱۸هزار تن خرمای استعمران به مبلغ یک هزار و ۴۶۰میلیارد ریال به قیمت تضمینی به دولت (تعاون روستایی) فروختند افزود: از این مبلغ تنها حدود ۳۰۰میلیارد ریال به نخلداران پرداخت شد، ولی با هماهنگی انجام شده باقی مانده طلب نخلداران با تامین اعتباری که صورت گرفته در روز‌های آینده پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.