استاندار همدان:

کمبودی در زمینه تأمین و عرضه کالاهای ضروری وجود ندارد

استاندار همدان گفت: کالا‌های اساسی به اندازه کافی در استان ذخیره شده است و هیچ کمبودی در زمینه تامین و عرضه اقلام موردنیاز مردم وجود ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، علیرضا قاسمی فرزاد، استاندار همدان در ستاد تنظیم بازار استان همدان که در ارتباط زنده تصویری با فرمانداران شهرستان‌های تابعه استان برگزار شد، گفت: این اقدامات در راستای تامین و ذخیره سازی کالا‌های اساسی و موردنیاز مردم منجر به حفظ آرامش و ثبات قیمت‌ها و همچنین کوتاه شدن دست دلالان و واسطه‌ها در بازار شده است.

او گفت: تغییرات در ارز ترجیحی در چند سال گذشته موجب بروز تغییراتی در قیمت کالا‌های اساسی شده است، دولت سیزدهم هیچ گونه برنامه‌ای برای افزایش قیمت کالا‌های اساسی از جمله گندم، آرد و دارو ندارد.

قاسمی گفت: با توجه به سیاست‌های اقتصادی دولت سیزدهم، افزایش جهشی قیمت در کالا‌هایی همچون گندم، آرد، گوشت، تخم مرغ، مرغ، شیر و داور برای امسال و سال آینده نخواهیم داشت.

به گفته استاندار همدان حذف ارز ترجیحی از سوی دولت سیزدهم به واسطه سوءمدیریت در دولت قبل و مشکلات سامانه انجام شد،  حذف ارز ترجیحی مشکلی را برای مردم به ویژه کشاورزان و دامداران ایجاد نخواهد کرد.

قاسمی فرزاد گفت: برای نظارت بهتر بر فعالیت بازار و وضعیت ذخایر کالا‌های اساسی باید از پایگاه‌های بسیج در بازرسی‌ها استفاده شود و تشکیل قرارگاه اقدام مشترک تنظیم بازار در سطح ملی علاوه بر تعدیل قیمت‌ها موجب برقراری تعادل و ثبات در بازار خواهد شد.

این مسئول گفت: تیم‌های بازرسی در سطح استان برای ماه‌های پایانی سال با همکاری سازمان‌های صمت، جهاد کشاورزی، بسیج اصناف، اتحادیه اصناف، اداره غله و پشتیبانی امور دام به صورت یکپارچه و متحد قیمت‌ها را در بازار رصد می‌کنند.

قاسمی‌فرزاد گفت: دولت قصد دارد از طریق کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار در سطح ملی، علاوه بر تعدیل قیمت‌ها و برقراری تعادل و ثبات در بازار، دست دلالان در ایجاد بی ثباتی بازار و افزایش قیمت‌ها را کوتاه کند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.