جمعی از فعالان حوزه طب سنتی در مشهد به همراه تعدادی از کارکنان مرکز بهداشت خراسان رضوی روز یکشنبه با حضور در پایگاه اهدای خون سناباد این شهر خون خود را اهدا کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در این مراسم اهدای خون حدود ۱۰ نفر از پزشکان و فعالان حوزه طب سنتی و جمعی از کارکنان مرکز بهداشت خراسان رضوی به همراه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اقدام به اهدای خون کردند.

حمیدرضا اسلامی مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: فرآیند اهدای خون و حجامت در طب سنتی از نظر علمی ۲ مقوله جدا از هم هستند و این باور که به جای اهدای خون می‌توان حجامت کرد، صحیح نیست و هر کدام کاربرد و جایگاه خود را دارند.

وی گفت: در حجامت که کاربردهای خاص درمانی خود را دارد پنج تا ۶۰ سی‌ سی خون سیاهرگی از فرد گرفته و دور ریخته می‌شود اما در اهدای خون حدود ۵۰۰ سی سی خون سیاهرگی از فرد گرفته می‌شود و هر کیسه خون می‌تواند جان سه بیمار را نجات دهد.

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: این در حالی است که برای هر فردی که خون اهدا می‌کند پنج آزمایش غربالگری شامل HIV، هپاتیت بی، هپاتیت سی، سفلیس و HTLV۱ بطور رایگان انجام می‌شود.

انتهای پیام//ا.د 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.