رئیس جریان ملی آزاد لبنان اعلام کرد این حزب مسیحی ترجیح می‌دهد با حزب‌الله همراهی کند تا با جعجع که مهره‌ای برای رژیم صهیونیستی و آمریکاست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، «جبران باسیل» رئیس جریان ملی آزاد لبنان اعلام کرد که این حزب مسیحی توافق «مار میخائیل» را به «الطیونیه» ترجیح می‌دهد، زیرا «سمیر جعجع» مهره‌ رژیم صهیونیستی و آمریکا در لبنان است.

مار میخائیل یک توافق میان حزب‌الله و جریان ملی آزاد به ریاست میشل عون برای حل بحران‌ها، دموکراسی توافقی، قانون مناسب برای انتخابات، ایجاد دولتی مورد اطمینان، حمایت از حاکمیت و استقلال لبنان و نیز کیفیت روابط فلسطینی-لبنانی و نیز لبنانی-سوری بود که در سال ۲۰۰۶ امضا شد.

بعد از این توافق حزب‌الله بار‌ها اعلام کرد که به این توافق پایبند است و با گذشت سال‌ها این توافق قلب‌ها، ذهن‌ها و اراده‌های دو گروه بزرگ و اصلی لبنان را تجمیع کرد که اثرات آن در تحقق امنیت، صلح داخلی و ثبات سیاسی سرنوشت‌ساز بوده است. باسیل نیز سال گذشته اعلام کرد که جریان ملی آزاد هر وقت درگیری میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی پیش آمده است از این جنبش حمایت کرده است.

باسیل گفته است که « تلاش‌ها برای منزوی ساختن حزب الله زمانی که با شکست مواجه شد آمریکا وارد میدان شد و با ابزار تحریم از ما خواست تفاهمات با حزب الله را فسخ کنیم.»

کمین الطیونه نیز در ۲۲ مهر گذشته اتفاق افتاد. زمانی که حامیان حزب‌الله و جنبش امل در تجمعی مسالمت آمیز در برابر دادگستری لبنان به سیاسی‌کاری‌های برخی از قضات علیه این جنبش اعتراض می‌کردند و به طور ناگهانی شبه نظامیان ناشناس به تجمع حمله کرده و چندین تن را به شهادت رساندند و ده‌ها تن دیگر را زخمی کردند.

تنها ساعاتی بعد از این کمین منابع لبنانی اعلام کردند «سمیر جعجع» رئیس حزب مسیحی «القوات اللبنانیه» پشت این حملات مسلحانه بوده است و به دلیل ارتباط نزدیکی که با سفارت عربستان و آمریکا دارد این احتمال وجود دارد که قصد ایجاد یک جنگ داخلی را در سر داشته باشد.

با این وجود سمیر جعجع این اخبار را رد کرد و خود را مبرا دانست. حال اظهار نظر جبران باسیل شاهد دیگری است از این که رئیس القوات اللبنانیه در پس پرده حمله الطیونه قرار داشته است و از صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها خط می‌گیرد.

انتهایی پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۱۳ دی ۱۴۰۰
کی سمیرو از اول میدونستم هم پیچه هم مهره تو کشور خودمون صد برابر جع جع جعجعان داریم
آخرین اخبار