یکی از مقامات امنیتی عراق تایید کرد: با اتخاذ بیشتر تدابیر امنیتی در مرز عربستان میزان مصرف مواد مخدر در این کشور کاهش پیدا کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المعلومه، «شرحبیل العبیدی» مدیر منطقه البغدادی در استان الانبار عراق امروز (یکشنبه) تایید کرد که با تشدید تدابیر امنیتی در مرز مشترک میان عراق با عربستان و اردن در این استان بعد از مدت‌ها میزان مصرف مواد مخدر کاهش پیدا کرده است به طوری که در روستا‌ها و شهرستان‌های حومه‌ای این استان هیچ‌گونه مصرف مواد مخدر ثبت نشده است.

در راستای مبارزه عراق با مواد مخدر و قاچاقچیان آن دو روز پیش نیز یک قاچاقچی مواد مخدر پس از این که مطلع شد خانه اش از سوی پلیس محاصره شده است به روی آنان آتش گشود. خبر‌ها حاکی است قاچاقچی پس از قتل شش مامور پلیس به سوی اعضای خانواده خود و همسایه‌ها نیز شلیک کرده و حدود ۲۰ نفر را از پا درآورده است.

پیش از این هم نشریه آمریکایی فارین پالیسی در گزارشی به اوج گیری شدید قاچاق انواع مواد مخدر به عربستان و همچنین تشدید تقاضا برای مخدر‌ها در این کشور پرداخته و بر اساس آمار‌ها و مستندات گوناگون، عربستان سعودی را پایتختِ مواد مخدر منطقه خاورمیانه معرفی کرده بود.

بر اساس گزارش منابع آگاه در عربستان، جوانان این کشور با بحران مصرف مواد مخدر مواجه شده‌اند و بیشترین مخدری که در عربستان مورد استفاده می‌گیرد روان گردان«کپتاگون»، «کوکائین» و «هروئین» است. کپتاگون که قرصی روان گردان است به فرد مصرف‌کننده شجاعت و انرژی کاذب می‌دهد که در صورت استفاده مدام از این قرص فرد دچار مشکلات روانی و جسمی می‌شود.

پیش از این هم اعلام شده بود کپتاگون مورد استفاده تروریست‌های داعشی قرار می‌گیرد تا برای عملیات‌های خود آماده شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۸ ۱۳ دی ۱۴۰۰
اگر در تمام کشورها کاشت و مصرف تریاک کنترل شده انجام شود غیر از اینکه جلو خروج ثروت گرفته میشود سایر مواد مخدر مصرفش کاهش و از بین خواهد رفت و نیاز به مبارزه و ... و قاچاق دیگه از بین خواهد رفت ضمن اینکه میتوان مصرف را کنترل کرد مگه الان با شربت و سایر داروها چه میشود فقط عیب کار این هست تریاک که کسی مصرف نمیکنه شبه تریاک و سایر مواد مخدر که هزینه درمانی زیادی نیز برای کشورها داردبدانید که تریاک اعتیاد اور نیست و اگر هم باشد ترک ان بسیار راحت خواهد بود اگر کسی برای ترک تریاک مشکل دارد باید بداند چیزی که استفاده میکنه تریاک نیست مخدری آشغال که به بدن و ریه اسیب میزندمصرف میکنه نه تریاک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۱۲ دی ۱۴۰۰
اگه مرز ایران هم بیشتر تدبیر به خرج بدن روزگار همه معتاداشون سیاه میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۲ دی ۱۴۰۰
لعنت به مواد مخدر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۲ دی ۱۴۰۰
سلام.گرانی دههابرابری خودرو،احتکار با تکنولوژی مربوط به سی سال پیش در دولت تدبیروامید که کمی ادامه یافت،ظلم در حق مردم ایران است،واردات خودروهای معمولی باکیفیت بدون تعرفه گمرکی برای عموم مردم را باز کنید تا انحصار و دلالی شکسته شود و قیمت‌ها کاهش شدید یابد تا جان و مال مردم در امان باشد.با تشکر
آخرین اخبار