استاندار خوزستان گفت: احداث ۴۰۰ واحد مسکونی برای اسکان دائم مردم زلزله زده اندیکا آغاز شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  صادق خلیلیان استاندار خوزستان  در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده اندیکا به همراه معاون اجرایی رییس جمهور گفت: ۳۵۰ واحد برای اسکان موقت اهالی زلزله زده در دست اقدام است که این واحدها هم اکنون دارای ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی است.

او گفت: احداث واحدهای مسکونی برای اسکان زلزله زدگان با سرعت در حال انجام است و با اقدامات انجام شده و بسیج تمام امکانات امیدواریم نخستین واحدها حداکثر تا ۲ ماه آینده به مردم این منطقه تحویل داده شود.

به گفته استاندار خوزستان رییس جمهور شخصا روند خدمت رسانی و محرومیت زدایی در منطقه زلزله اندیکا را دنبال می‌کند و احداث ۴۰۰ واحد مسکونی برای اسکان دائم مردم زلزله زده اندیکا آغاز شده است.

خلیلیان گفت: پس از بازدید سرزده رییس جمهور کارهای بسیار بزرگی در بخش راه، خانه سازی، احداث جایگاه دام، و محرومیت زدایی در این منطقه آغاز شده و اکنون کل منطقه به کارگاه سازندگی و عمران تبدیل شده است.

استاندار خوزستان گفت:طرح برق رسانی به ۱۰ روستای اندیکا به اتمام رسیده است و با بهره برداری از این طرح در آینده نزدیک، عشایر منطقه پس از چند دهه انتظار صاحب برق می‌شوند.

معاون اجرایی رییس جمهور در دومین روز سفر خود به خوزستان علاوه بر بازدید از مناطق زلزله زده اندیکا، حضور در جلسه قرارگاه بازسازی این شهر را در برنامه خود دارد.

از ۱۲ تا ۱۷ مهر گذشته، پنج زلزله بزرگ، که بزرگترین آن ۵.۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) در مرز استان‌های خوزستان  اندیکا را لرزاند. به گفته استاندار خوزستان این زمین لرزه‌ها بیش از 5 هزار میلیارد ریال به اندیکا خسارت وارد کرد.

۱۳۰ روستای شهرستان اندیکا بر اثر این زمین لرزه‌ها دچار خسارت شدند. 

رییس دولت سیزدهم نیز هفتم آبان امسال به همراه معاون اول خود به صورت سرزده برای بررسی وضعیت زلزله زدگان شهرستان اندیکا وارد خوزستان شد و با حضور در مناطق زلزله زده دستورات لازم برای حل مشکل این مناطق را صادر کرد.

شهرستان اندیکا در شمال شرق خوزستان با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش و با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار