جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهید سلیمانی برای مظلومان جهان و همه بشریت مأمنی امن و برای دشمنان خدا مایه ترس و وحشت بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، سردار محمدرضا فلاح زاده، جانشین سپاه قدس کشور در اجتماع حماسی مردم شهرستان نهاوند در مراسم دومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: نهاوند شهر عالمان فرزانه و شهدا و شخصیت‌های بزرگواری است که برگ‌های زرینی در تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی ثبت کردند.

او گفت: نهاوند شهری است که در سال ۵۲ در اوج خفقان رژیم ستم شاهی، جوانان انقلابی گروه ابوذر را تقدیم انقلاب کرد در این شهر عشق به شهدا وحاج قاسم موج می‌زند.

جانشین سپاه قدس گفت: به ناکامی کشاندن طرح‌ها و توطئه‌های دشمنان به خصوص آمریکا و اسرائیل و ایادی آن‌ها در منطقه و خدمت‌رسانی به نیازمندان ماموریت اصلی حاج قاسم بعد از دفاع مقدس بود.

او گفت؛ شهید سلیمانی مصداق بارز آیه "اشدا علی الکفار و رحماء بینهم" بود و برای مظلومان جهان مومنان، مسلمانان و همه بشریت مأمنی امن و برای دشمنان خدا مایه ترس و وحشت بود.

فرمانده سپاه قدس گفت: نقش شهید سلیمانی در فرار آمریکا از افغانستان بسیار مهم بوده است، این شهید بزرگوار تمام طرح‌های آمریکا در عراق را نابود و به استقرار دولت اسلامی در عراق کمک کرد و همچنین به یکپارچه‌سازی سوریه کمک شایانی کرد و غزه را تجهیز و در عین حال با یاری سیدحسن نصرالله، حزب الله را مقتدر کرد تا در مقابل اسرائیل ایستادگی کند.

سردار فلاح زاده گفت: بیشتر بخش‌ها و استان‌های سوریه به تصرف درآمده بود و همه شهر دشمق زیر خمپاره بود، اما حاج قاسم با استفاده از نیرو‌های سنی، مسیحی، مرشدی غربی، فاطمیون افغانستانی، زینبیون پاکستانی، حیدریون عراقی و رضوی ایرانی، جبهه سوریه و عراق را متحول کرد تا کل مناطق اشغال شده پس از پنج سال پاک سازی شود و آخرین قلعه و دژ داعش که در بوکمال بود هم نابود شد.

جانشین فرمانده سپاه قدس گفت: الهی بودن، خدامحور بودن و توکل به خدا از ویژگی‌های بارز شهید سلیمانی بود، حاج قاسم دشمن را حقیر می‌دانست و برای ما همرزمانش هم ثابت شده بود که تنها برای خدا کار می‌کند و بسیار آدم مخلصی بود.

او گفت: شهید سلیمانی بالاترین عبادت را خدمت به خلق می‌دانست و عاشق مردم بود تا جایی که وقتی قرار شد از سوریه به عراق برود تا زمانی که ۱۸۰ هزار سوری سنی مذهب را از زیر آوار‌ها و کوچه پس کوچه‌های حلب خارج و در اردوگاه مستقر نکرد، سوریه را ترک نکرد.

سردار فلاح زاده گفت: حاج قاسم در تمام جبهه‌های دفاع مقدس، سوریه و عراق در خط مقدم جبهه حضور داشت، شجاعت شهید سلیمانی به اندازه‌ای بود که خود در خط مقدم برای شناسایی می‌رفت و در بسیاری از مواقع تا مرز شهادت پیش رفت، اما حاج قاسم عاشق شهادت بود و این مسیر را طریق سیدالشهدا می‌دانست و از مرگ هراسی نداشت.

او گفت:  شهید سلیمانی در بیشتر عملیات‌های دفاع مقدس حضوری فعال و تاثیرگذار داشت و در عین حال که یک استراتژیست بود، اما بسیار تاکتیکی بود و شخصا عملیات‌ها را فرماندهی می‌کرد.

جانشین فرمانده سپاه قدس گفت: حاج قاسم با تدبیر و در دیپلماسی هم صاحب سبک بود، همین سبک و سیاق بود که همه رهبران جبهه مقاومت شیفته او شدند. حاج قاسم یک ولایتمدار شعاری نبود و از نظر عملی و نظری یک ولایتمدار واقعی بود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.