مشاور فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان گفت: جمله طلایی «ما ملت امام حسینیم» را نخستین بار حاج قاسم سلیمانی در سفر به همدان مطرح کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سردار مهدی فرجی، مشاور فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان گفت: سردار سلیمانی  یک شخصیت منحصر به فرد بود و خداوند سردار را چهار دهه، حفظ کرد و زمانی خداوند سردار را از ما گرفت که در گام دوم انقلاب نیاز به یک الگو و مکتب برای جوانان داشتیم.

او گفت: یادواره یادواره شهدای عملیات رمضان و شهید همدانی تنها یادواره‌ای بود که مخاطب‌ها ثابت باقی ماندند و کسی مجلس را ترک نکرد، مراسم طول کشید هوا گرم بود و مردم با عشق به صحبت‌های حاج قاسم گوش می‌دادند و آن قسمت سخنانشان که می‌گفتند «ما ملت امام حسینیم»، و «ترامپ قمارباز» برای مردم همدان و ایران در این یادواره  به یادماندنی شد.

به گفته همرزم سردار شهید سلیمانی؛ سردار سلیمانی تمام مطالبی که در هر استان بیان می‌کرد به تناسب مردم آن استان بود، اما سخنانش در همدان بازتاب جهانی داشت و این از شانس و بزرگواری مردم دارالمؤمنین و دارالمجاهدین همدان بود که برای مردم همدان به یادگار گذاشتند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: سردار خیلی علاقه‌مند بود که محل شهادت بانوان همدان را در نماز جمعه استادیوم قدس ببیند، ولی فرصت نشد و در لحظه آخر هم به من گفت حسرتش در دلم ماند که نتوانستم آنجا را ببینم و در آخر انگشتری یادگاری به بنده داد و همدان را ترک کرد.

سردار فرجی گفت: حاج قاسم به مسائل ریز یک رزمنده توجه می‌کرد و اگر رزمنده‌ای شهید می‌شد واقعاً قلبش به درد می‌آمد.

رزمنده و هم‌رزم سردار شهید سلیمانی بعد از شهادت سردار همدانی انتظار می‌رفت که سردار سلیمانی در مراسم شهید همدانی حضور پیدا کنند، ولی هر بار به لحاظ شرایطی که در منطقه جبهه مقاومت بود مشکلاتی به‌وجود می‌آمد تا سرانجام به لحاظ آشنایی که با رزمندگان عملیات رمضان در همدان داشتند در مراسم یادواره شهدای این عملیات در همدان شرکت کرد.

سردار فرجی به دیدار سردار سلیمانی با خانواده شهید علی خوش لفظ اشاره کرد و گفت: در منزل شهید، سردار سلیمانی درخواست یک یادگاری از شهید خوش‌لفظ کردند که جانماز آن شهید والامقام را به سردار هدیه دادند و این اتفاق بسیار برای خانواده شهید خوش‌لفظ به یادماندنی بود.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار