دبیر هیات بدن‌سازی و پرورش اندام استان اصفهان گفت: ممنوعیت رشته‌های تحت پوشش هیات بدن‌سازی برای بانوان تنها منحصر به استان اصفهان نیست و به‌تمامی استان‌ها ابلاغ‌شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مجتبی محمدی دبیر هیات بدن‌سازی و پرورش اندام استان اصفهان گفت: ممنوعیت ابلاغ‌شده از سوی وزارت ورزش و جوانان برای رشته‌های زیرمجموعه بدن سازی بانوان موقتی و تنها برای مسابقات و کلاس‌های آموزشی است.

وی گفت: ۱۱ رشته تحت پوشش هیات بدن‌سازی و پرورش اندام است که از این تعداد فعالیت در برخی از رشته‌ها مانند پرورش اندام و زیبایی‌اندام پیش‌ازاین نیز در ایران برای بانوان غیرقانونی بوده است.

وی گفت: بانوان علاوه بر بدن‌سازی در رشته‌های مچ اندازی، فیتنس چلنج و پاورلیفتینگ از رشته‌های این هیات فعالیت دارند که وزارت ورزش و جوانان عنوان کرده که فعالیت بانوان فعلاً در این رشته‌ها ممنوع است.

دبیر هیات بدن‌سازی و پرورش اندام استان اصفهان دلیل این ممنوعیت را به گفته مسئولان وزارتخانه متبوع نداشتن مجوز کتبی فعالیت توسط فدراسیون گفت:این موضوع در حال رایزنی است و به‌احتمال‌زیاد تا روز‌های آینده رفع خواهد شد.

وی گفت: رشته‌های فیتنس چلنج و پاورلیفتینگ حدود یک سال و مچ اندازی حدود سه سال است که در بخش بانوان در استان فعال است.

محمدی درباره فعالیت بانوان در ورزش بدن‌سازی گفت: برخی این ممنوعیت را به‌اشتباه ویژه ورزش بدن‌سازی بانوان دانستند درحالی‌که ورزش بدن‌سازی بانوان مانند گذشته در باشگاه‌های ورزشی دایر خواهد بود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی گفت: حدود ۲۰۰ بانو در استان اصفهان در این ۳ رشته فعالیت می‌کنند.

دبیر هیات بدن‌سازی و پرورش اندام استان اصفهان گفت: هیات بدن‌سازی و پرورش اندام استان اصفهان هم‌اکنون در مرحله سرپرستی و فاقد رییس است و افراد پیشنهادی برای سرپرستی هیات به فدراسیون معرفی‌شده‌اند، اما هنوز ابلاغی امضا نشده است که پس از ابلاغ حکم سرپرستی هیات استان، مجمع انتخاباتی برگزار خواهد شد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.