نماینده ولی فقيه در کهگیلویه وبویراحمد گفت: نخواهیم گذاشت مشکلی برای میدان میوه و تره بار یاسوج به وجود آید و هرکجا لازم باشد کمک می کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد به همراه هیاتی در بازدیدی سرزده از میدان میوه و تره بار یاسوج مشکلات این بازار را بررسی و راهکار‌های لازم را برای برون رفت از این مشکلات ارائه کرد.

در این بازدید سرمایه گذار و مسئولان میدان میوه و تره بار مشکلات خود را با نماینده ولی فقیه در میان گذاشتند.

عوض پور سرمایه‌گذار میدان میوه و تره‌بار یاسوج در این بازدید گفت: این میدان برای رفاه حال مردم و کوتاه کردن دست دلالان راه‌اندازی شده، اما متأسفانه دستگاه‌های متولی از جمله سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل تعاون روستایی استان حمایت‌های لازم را انجام نمی‌دهند.

او گفت: سردخانه داران استان سیب درختی انبار شده در سردخانه‌ها را در میدان میوه و تره‌بار توزیع نمی‌کنند و این محصول به جای توزیع در بازار کهگیلویه و بویراحمد در استان‌های دیگر به فروش می‌رسد.

عوض پور گفت: ما مجبوریم سیب مورد نیاز مردم استان را از آذربایجان و یا از دست دلالان خریداری کنیم، و این در حالی است که کهگیلویه و بویراحمد خود یکی از تولید کنندگان سیب کشور به شمار می‌رود.

او با بیان اینکه میوه شب عید نیز باید درهمین مکان توزیع شود، ادامه داد: انتظار می رود که اداره کل تعاون روستایی به جای عرضه میوه شب عید از طریق برخی عاملان فروش آن را از طریق میدان میوه و تره بار به مصرف کنندگان عرضه کند.

این سرمایه‌گذار با اشاره به سنگ اندازی‌های برخی سودجویان و مافیای میوه در شهر یاسوج برای میدان میوه و تره بار، گفت: برخی این میوه فروشان با ارزان فروشی آن هم در چنین فصلی که میوه گران است می‌خواهند با چنین کاری از ادامه روند فعالیت میدان میوه در مرکز استان جلوگیری کنند.

عوض پور از راه اندازی چند مرکز خرده فروشی میوه در شهر یاسوج خبر داد و گفت: فعالیت ۲ مرکز عرضه میوه شروع شده و دو مرکز دیگر را تجهیز شده تا کار خرده‌فروشی را انجام دهند و حداکثر با ۱۵ درصد افزایش قیمت میوه را به دست مردم برسانند.

او با بیان اینکه قرار بود بر اساس مصوبات ستاد تنظیم بازار میدان میوه و تره بار مرجع نرخ گذاری باشد گفت: ما روی مصوبات ستاد تنظیم بازار حساب کرده‌ایم، ولی برخی اعضای این ستاد شانه خالی می‌کنند.

سرمایه‌گذار میدان میوه و تره‌بار یاسوج با قدردانی از عملکرد رسانه‌ها از جمله صدا و سیما گفت: خوشبختانه آنچه تاکنون باعث شده بتوانیم به کار خود ادامه دهیم حمایت رسانه‌ها بوده است؛ رسانه‌ها بیش از دستگاه‌های متولی و مسئولان به کمک میدان میوه و تره بار آمده‌اند و در ادامه راه به حمایت‌های آن‌ها نیاز داریم.

عوض‌پور ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی باید از ادارات شهرستانی خود بخواهد تا کشاورزان و تولیدکنندگان، محصولات باغی خود را به جای فروش در میادین میوه استان‌های همجوار به میدان میوه یاسوج بیاورند.

او با بیان اینکه جهاد کشاورزی نه تنها کمکی به ما نکرده، بلکه رقیبی به نام تعاون روستایی برای ما درست کرده است، گفت: متأسفانه ظرفیت سردخانه‌ها در اختیار افراد خاص است و از فروش محصولات در استان خودداری می‌کنند و خودشان می‌دانند که اگر محصول اینجا فروخته شود باغداران و تولید کنندگان سال آینده میوه خود را به جای تحویل به سردخانه‌ها به میدان میوه تحویل خواهند داد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید با قدردانی از چنین اقدامی در مرکز استان، گفت: می‌بایست به غیر از میوه و تره‌بار برای سایر کالا‌های اساسی نیز چنین تدبیری اندیشیده شود تا شاهد قیمت‌های ظالمانه نباشیم.

او خطاب به سرمایه گذار میدان و میوه و تره بار یاسوج گفت: هر کجا که لازم باشد به کمک شما خواهیم آمد و اجازه نخواهیم داد مشکلی برای میدان میوه و تره‌بار یاسوج ایجاد شود.

امام جمعه مرکز استان گفت: از نشانه‌های بازار عمده فروشی، با انصاف بودن آن است که همیشه بازاریانِ با انصافی داشته‌ایم و خود آن‌ها باید جلوی بسیاری از معضلات بازار از جمله گرانفروشی‌ها را بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه یکی از موضوعات عجیب و غریب این است که مرکز استان تاکنون میدان میوه و تره بار نداشته است، گفت: این یک اقدام اصولی بود که باید از گذشته‌ها اتفاق می‌افتاد، اکنون که چنین کاری انجام شده همه باید پای کار باشیم و از آن حمایت کنیم، بنده به نوبه خود نیز برای استمرار فعالیت میدان میوه و تره بار در مرکز استان پای کار هستم و حمایت می‌کنم.

حسینی با بیان اینکه باید اسم برخی از بی انصافی‌ها در بازار را گران‌فروشی ظالمانه گذاشت، گفت: هیچ شخصی با بی‌انصافی و بی عدالتی به جایی نرسیده و نباید اجناس و کالا‌ها را با قیمت‌های ظالمانه به دست مردم بدهد.

او با اشاره به اینکه در همین خصوص با مسئولان مربوطه صحبت خواهم کرد گفت: با استاندار نیز در این خصوص صحبت‌های لازم را کرده‌ایم و هر کجا که لازم باشد به کمک شما خواهیم آمد و اجازه نخواهیم داد مشکلی برای میدان میوه و تره‌بار ایجاد شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.