به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضوان حکیم زاده در برنامه به وقت ایران شبکه آموزش درباره ارزشیابی مقایسه نتایج ارزشیابی سال گذشته دانشآموزان دوره ابتدایی با دو سال قبل از آن گفت: مقایسه نتایج ارزشیابی نشان میدهد که وضعیت نگران کنندهای پیش رو است به عنوان مثال در درس فارسی پایههای اول و دوم درصد دانشآموزانی که نتیجه خیلی خوب گرفته اند ده درصد کاهش داشته و درصد دانشآموزانی که نیازمند به تلاش در کارنامه شان ثبت شده، افزایش یافته است
طبق گفته حکیم زاده در تابستان امسال یک برنامه جبران و تثبیت یادگیری در ۱۴ جلسه آموزشی برای تمام دانش آموزانی که در درسهای ریاضی و فارسی دوره اول و فارسی، ریاضی و علوم در دوره دوم، نتایج قابل قبول و نیازمند تلاش کسب کرده بودند؛ برگزار شد. مرحله دوم طرح جبران و تثبیت یادگیری نیز از پایان نوبت اول امسال آغاز و تا اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در همین راستا، تفاهمنامه ای با بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان امضا شد که بر اساس آن، از ظرفیت دانشجومعلمان برای آموزش، جبران و تثبیت یادگیری استفاده شد.
حکیم زاده همچنین درباره وضعیت یادگیری دانش آموزان در مناطق شهری کمتربرخوردار گفت: با همت و تلاش همکاران ما آموزشها در مناطق روستایی و عشایری هم سال گذشته و هم امسال به شکل حضوری جریان یافته است. اما در حاشیه شهرها و مناطق پرجمعیت به دلیل آنکه خانواده از سطح سواد مناسبی برخوردار نیست و کودک از حمایت مؤثر والدین محروم میباشد؛ در شکل مجازی آموزش با مشکلات یادگیری بیشتری مواجه شده و بیش از سایر دانش آموزان متضرر میشوند.
حکیم زاده گفت: ضمن در اولویت قرار دادن سلامت دانش آموزان و همواره بنابر صلاحدید ستاد ملی کرونا مصمم هستیم تمام توان خود را برای اجرای برنامههای هدفمند به منظور جبران کاهش یادگیری دانشآموزان به کار گیریم که قطعاً حمایتهای مجلس شورای اسلامی و همراهی و حمایت خانوادهها میتواند بسیار مؤثر واقع شود.
انتهای پیام/