سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت با تمامی مشکلات تلاش کردیم مردم افغانستان از مهاجرین در ایران تا مردم در داخل افغانستان کمترین آسیب را ببینند.

 باشگاه خبرنگاران جوان _ سعید خطیب زاده، سخنگوی  وزارت خارجه جمهور اسلامی ایران گفت:" آنچه که در افغانستان بیش از همه مورد تأکید ایران و کشورهای همسایه است، تشکیل دولت فراگیر است که بازتاب دهنده تنوع قومی و جمعیتی افغانستان باشد. 

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز دوشنبه( 13جدی) در یک نشست خبری در تهران گفت:" وزارت امورخارجه مواضع جمهوری اسلامی ایران را در تهران به دقت اعلام کرده است". 

 وی با بیان اینکه مسیر آینده افغانستان، مسیر تحقق اراده همه مردم افغانستان است گفت: سیاست ایران در قبال تمامی مردم افغانستان روشن بوده است، به رغم تمامی اختلافات و مشکلات ما تلاش کردیم مردم کمترین آسیب را ببینند؛ چه آنها که به ایران پناه آوردند و چه آنها که در داخل افغانستان دچار مشکل هستند.

خطیب زاده گفت یکی از بندهای ثابت گفت‌وگوهای ما با هیئت‌های خارجی کمک و تسهیل دسترسی‌های بشردوستانه به افغانستان بوده است.

وی با بیان اینکه ما با همه گروه‌های افغانستانی از جمله با طالبان در ارتباط هستیم، گفت: در سفر آقای کاظمی قمی،نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان مواضع و نکات ما به دقت به طالبان گفته شده است ما اساسا در نقطه شناسایی قرار نداریم و امیدواریم هیئت حاکمه سرپرستی افغانستان در مسیری حرکت کند که بتواند شناسایی بین‌المللی را از طریق اقداماتی که انجام می‌دهد و از مسیر خواست و اراده مردم به دست بیاورد.

با آنکه نزدیک به 5 ماه از حکومت طالبان در افغانستان می‌گذرد اما تا هنوز هیچ کشوری طالبان را به رسمیت نشناخته است.

انتهای پیام/ ر

برچسب ها: ایران ، طالبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار