مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، آگاهی‌های محیط‌زیستی شهروندان در روز‌های سرد سال را در حفاظت از منابع و محیط‌زیست موثر دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت آگاهی‌های محیط‌زیستی شهروندان گفت: رفتار محیط زیستی شهروند مسئول در روز‌های سرد، به نگه داشت منابع کمک می‌کند.

با افزایش آگاهی، گسترش دانش و تقویت رفتار شهروندی محیط زیستی می‌توان بر بسیاری از چالش‌های زیست محیطی و کمبود منابع فائق آمد.


بیشتر بخوانید


هریک از شهروندان می‌توانند با انجام اقدامات ساده برای مصرف بهینه گاز در این روز‌های سرد، علاوه بر کاهش آلودگی هوا، جلوگیری از گرمایش جهانی و صرفه جویی اقتصادی، در حفاظت از منابع نقش مهمی ایفا کنند.

تنظیم دمای خانه بین ۱۸ تا ۲۲ درجه سانتی گراد، باز گذاشتن فضای جلوی بخاری و شوفاژ، استفاده از لباس‌های گرم و پرده‌های ضخیم، عایق کاری و نصب درزگیر، استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد و .. از جمله این اقدامات کوچک، اما مهم است.

مشارکت گروهی برای گسترش آموزش رفتار‌های شهروندی محیط زیستی، با تغییر درک و آگاهی افراد نسبت به محیط‌زیست، می‌تواند تعهدات افراد در قبال حفاظت از منابع را عملی کند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.