رییس صندوق کارآفرینی و امید خور و بیابانک گفت: امسال با پرداخت ۷۶ میلیارد ریال تسهیلات از طریق صندوق کارآفرینی و امید، ۱۵۱ شغل در شهرستان خور و بیابانک ایجاد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمدرضا رفیع رییس صندوق کارآفرینی و امید خور و بیابانک گفت:  ۷۶ میلیارد ریال در حوزه صنعت، کشاورزی و خدمات پرداخت شد و علاوه بر اشتغال در حوزه ضروری و معیشت هم هشت فقره تسهیلات به مبلغ ۹۰۰میلیون ریال اختصاص یافته است.

رییس صندوق کارآفرینی امید شهرستان خور و بیابانک گفت:در مجموع ۵۵ درصد از طرح‌های موردحمایت این صندوق در بخش صنعت، ۳۵درصد در بخش کشاورزی و ۱۰ درصد در بخش خدمات است و از این تسهیلات پرداختی، ۸۱ نفر از مجریان طرح‌ها زنان و ۷۰ نفر مردان هستند.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه منعقد شده بین صندوق کارآفرینی شهرستان خور و بیابانک با بنیاد برکت نیز گفت: ۱۴۴ فقره تسهیلات به مبلغ ۴۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به متقاضیان کسب‌وکار در شهرستان از سوی بنیاد برکت پرداخت‌شده است.

رفیع گفت: ازجمله طرح‌های موردحمایت صندوق کارآفرینی می‌توان به مجتمع‌های گردشگری و بوم‌گردی، کشاورزی و دام‌پروری، تولید در حوزه‌های مختلف، صنایع‌دستی، صندوق‌های خرد محلی، مشاغل روستایی و توانمندسازی بانوان اشاره کرد.

وی گفت: مأموریت این صندوق، تجمیع سپرده‌های خُرد مردم و تلفیق آن با اعتبارات دولت، شناسایی جوانان واجد شرایط، توانمندسازی آنان و کمک برای ایجاد کسب‌وکار‌های خُرد کم سرمایه و کسب‌وکار‌های متوسط با محوریت فعالیت‌های کارآفرینانه و نیاز‌های منطقه‌ای است.

به گفته وی حمایت از ظرفیت اقتصادی و گردشگری و حمایت از صنایع‌دستی و جهت‌دهی آن‌ها در مسیر رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی شهرستان در اولویت اقدامات این صندوق قرار دارد.

رییس صندوق کارآفرینی و امید خور و بیابانک محرومیت‌زدایی، اشتغال پایدار و توانمندسازی مناطق محروم و کم برخوردار را از دیگر اهداف این صندوق بیان کرد.

رفیع در ادامه نرخ مشارکت اقتصادی درخور و بیابانک را نیز نشان از امید خوب جوانان و جامعه نسبت اشتغال و ورود به بازار دانست و گفت: ظرفیت‌های توسعه و اشتغال در این منطقه شامل گردشگری تاریخی، معادن سنگ ساختمانی، حوزه کشاورزی، بهره گیری از انرژی خورشیدی است.

شهرستان خور و بیابانک با ۱۲ هزار کیلومترمربع وسعت و ۲۰ هزار نفر جمعیت دارای سه شهر، ۳۲ روستا، یک بخش مرکزی، سه دهستان است و در ۴۲۰ کیلومتری شرق مرکز اصفهان قرار دارد.


منبع:ایرنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.