مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: در سطح استان تاکنون ۱۸ مدرسه با تعداد ۱۰۵ کلاس درس بنام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  رضا سرحدی نیا مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان در آیین افتتاح مدرسه ۶ کلاسه روستای شکرآباد شهرستان میرجاوه به نام مدرسه شهید سپهبد سلیمانی  گفت :  سردار شهید اسوه اخلاق و تفکر انقلابی بود که با شهادت خود در اذهان مردم ایران و جهان ماندگار شد.

وی گفت: شهید سلیمانی با شهادت خودت مسیر تازه‌ای را رو به ما گشود تا بتوانیم در جهت پیشرفت و اعتلای کشور گام برداریم.

وی گفت: شجاعت و اخلاق‌مداری این شهید مثال‌زدنی بود و برای پیشبرد امور باید از شخصیت سردار والامقام الگو بگیریم و امروز تداوم راه شهدا و دانش‌آموختگان مکتب حاج قاسم، علم‌آموزی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این مدرسه ۶ کلاسه است و با مشارکت خیر نیک اندیش آقای حاج اکبر ابراهیمی ساخته شده تاکید کرد:این فضای آموزشی ۴۴۰ مترمربع وسعت دارد و اعتباری بیش‌از ۲۵ میلیارد ریال ساخته شده است.

سرحدی نیا گفت: در مناطق شهری و روستایی شهرستان میرجاوه ۱۶ پروژه عمرانی مدرسه‌سازی فعال وجود دارد.

وی گفت: ماهیت این پروژه‌ها دولتی، خیری و مشارکتی است و با تکمیل این پروژه‌ها تعداد ۶۵ کلاس به کلاس‌های موجود این شهرستان افزوده خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: امروز بیش‌از ۴۸۷ پروژه عمرانی مدرسه‌سازی در سیستان و بلوچستان فعال است .

سرحدی گفت: مهندسان متخصص و متعهد این اداره کل با روحیه جهادی و خستگی‌ناپذیر در تمام نقاط استان حضور می‌یابند و تمام تلاش خود را جهت فراهم کردن فضایی امن و با استاندارد‌های کیفی بالا برای آینده سازان ایران عزیز می‌کنند.

وی ضمن قدردانی از حضور پررنگ خیراین نیکوکار در امر مدرسه‌سازی  گفت:در سال‌های اخیر با مشارکت خیران و به طور میانگین هر روز سه کلاس درس به دانش‌آموزان این استان هدیه داده‌ایم، اما نتوانسته‌ایم سرانه فضای آموزشی استان را ارتقاء دهیم.

سرحدی نیا با بیان اینکه ارتقاء نیافتن سرانه فضای ورزشی در سیستان و بلوچستان۲ عامل دارد گفت: نخستین عامل عقب‌ماندگی تاریخی بوده که در این حوزه وجود داشته و دیگری که مطلوب نیز هست افزایش جمعیت دانش‌آموزی است که بالاتر از میانگین رشد دانش آموزی در کشور قرار دارد.

وی میانگین سرانه فضای آموزشی کشور را ۵.۸ مترمربع عنوان کرد و گفت: این استان نیازمند ساخت ۲ هزار کلاس درس در سال است تا بتواند وضعیت موجود در حوزه سرانه فضای آموزشی را حفظ کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار